مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس:

اعتیاد سن و سال نمی‌شناسد و همه در معرض خطر هستند

شهرقدس (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس، در رابطه با هفته مبارزه با اعتیاد گفت بیماری اعتیاد سن و سال نمی‌شناسد و همه در معرض خطر هستند.

کد مطلب: ۱۲۳۱۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
اعتیاد سن و سال نمی‌شناسد و همه در معرض خطر هستند

وحید محرمی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس در رابطه با برنامه‌های آموزش و پرورش در راستای هفته مبارزه با اعتیاد گفت: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد آموزشی وظیفه دارد دانش‌آموزان را درباره بیماری اعتیاد آگاه کند و آنها را در رابطه با راه‌های پیشگیری آموزش بدهد.

وی افزود: یکی از شاخص‌ترین کارهایی که باید حتی در سطح کشور در رابطه با اعتیاد اجرایی شود پیشگیری کردن است که همه و همه بستگی به تربیت و آموزش مردم در این راستا دارد.

همچنین محرمی، در رابطه با سن و سال افرادی که بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند، گفت: بیماری اعتیاد سن و سال نمی شناسد و هر فردی در هر سنی امکان ابتلا به این بیماری را دارد. اما به طور کلی دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول به دلیل اینکه در رده سنی حساسی به سر می برند بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند که ما باز هم با آموزش‌هایی در رابطه با مهارت‌های زندگی ارائه می‌دهیم، می‌توانیم تهدیدهای این بیماری را کمتر کنیم.

وی درباره دلایل اصلی که ممکن است یک دانش آموز را به بیماری اعتیاد مبتلا کند، بیان کرد: دلایل متعددی وجود دارد که بخش‌هایی از آن مربوط به جامعه، خانواده، مدرسه و بخشی هم مربوط به تاثیرات هم سن سالان و دوستان فرد است اما به طور کلی خانواده می‌تواند موثرترین بخش باشد و در واقع این خانواده است که می‌تواند با تربیت درست فرزند خود خطر ابتلا شدن دانش‌آموز کاهش دهد.

خبرنگار دانش آموز: عرشیا داودزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار