معاون سوادآموزی آذربایجان‌شرقی:

ارتقاءدرصد باسوادی منطقه نیازمند همت عمومی و مشارکت همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها است

تبریز (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه به لایه‌های سخت شناسایی اسمی بی‌سوادان رسیده‌اند، رشد و ارتقاء درصد باسوادی را نیازمند همت عمومی و مشارکت همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها دانست.

کد مطلب: ۱۲۳۱۶۶۹
لینک کوتاه کپی شد
ارتقاءدرصد باسوادی منطقه نیازمند همت عمومی و مشارکت همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها است

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی منطقه خواجه معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با اشاره به رشد درصد باسوادی منطقه خواجه طی 5 ساله گذشته، این افزایش را کافی قلمداد نکرد و گفت: ماموریت سوادآموزی تا پایان بی سوادی ادامه دارد و با توجه به اینکه به لایه سخت شناسایی بی سوادان رسیده‌ایم، نیازمند همت عمومی و مشارکت همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها هستیم.

اسفندیار صادقی، ضمن ارائه توضیحات درباره جزئیات نحوه همکاری دستگاه های عضو شورای پشتیبانی در پیشبرد اهداف سوادآموزی، از مسئولین ادارات و نهادهای مختلف این منطقه خواست با توجه ویژه و ارائه راهکارهای عملی و مدون نسبت به ریشه کنی بیسوادی در منطقه خواجه اقدام کنند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: سواد و موفقیت، دو عنصر جدانشدنی از هم هستند، سواد و سوادآموزی مقدم بر موفقیت بوده و شروع راه موفقیت همیشه از طریق سواد بوده است.

وی با تاکید بر انسداد مبادی بی سوادی خاطرنشان کرد: رشد و گسترش فرهنگ علم آموزی می تواند در انسداد مبادی بی سوادی نقش بسزایی داشته باشد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان در این جلسه بر نقش دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها در افزایش تعداد باسوادان و ترغیب بی سوادان برای حضور در کلاس‌های سوادآموزی نیز تاکید کرد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه در شاخص های سوادآموزی وضعیت منطقه خواجه نسبت به میانگین بی سوادی رو به بهبود است، اما وجود حتی یک نفر بی سواد شایسته منطقه خواجه نیست.

حسن علی اصغرزاده، رئیس اداره آموزش و پرورش خواجه نیز تشکیل جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی را فرصتی مناسب برای تسریع فعالیت های سوادآموزی دانست و از توجه شرکای سوادآموزی به مسائل آموزشی و فرهنگی قدردانی کرد.

وی با اعلام اینکه اکنون آموزش بزرگسالان سختی های خودش را دارد، افزود: علاوه بر مشکلات موجود در جذب بی سوادان، یکی از دغدغه های آموزش دهندگان نگهداشت سوادآموزان است که در این راه مسائل فرهنگی و تقویت احساس نیاز در جامعه موثر خواهد بود.

علی اصغرزاده تاکید کرد: سوادآموزی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی، شرایط متفاوت و منعطفی در نظر گرفته است تا هیچ فردی بخاطر مشکلات شخصی و عدم اختصاص زمان ثابت، از آموزش جا نماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار