گزارش از زیرساخت‌های مناطق زلزله‌زده

جریان آب و انرژی در هرمزگان و مناطق زلزله‌زده پایدار است

تهران (پانا) - آب، برق و گاز مناطق زلزله‌زده جنوب کشور به‌شکل پایدار در حال تأمین است و مسئولان می‌گویند که این زلزله ۶.۴ ریشتری آسیب چندانی به زیرساخت‌های کشور وارد نکرده است.

کد مطلب: ۱۲۳۱۳۶۲
لینک کوتاه کپی شد
جریان آب و انرژی در هرمزگان و مناطق زلزله‌زده پایدار است

به‌گزارش ایران، سخنگوی شرکت ملی گاز ایران در این‌خصوص به خبرنگار ما توضیح می‌دهد: این زلزله که در ۱۵ کیلومتری لافت (هرمزگان)، ۲۰ کیلومتری روستای سوزا (هرمزگان) و ۲۷کیلومتری درگهان (هرمزگان احساس شده، آسیبی به تأسیسات گازی این استان وارد نکرده و تأمین گاز منطقه به‌شکل پایدار در حال انجام است.

محمد عسگری ادامه می‌دهد: به این ترتیب جریان گاز در شهرهای زلزله‌زده مشکلی ندارد.
در همین حال، سید اعتضاد مقیمی، مدیرکل مدیریت بحران وزارت نیرو نیز درباره زیرساخت‌های آبی و برقی منطقه زلزله‌زده می‌گوید: تیم‌های عملیاتی وزارت نیرو از همان لحظات نخست در استان هرمزگان فعالیت خود را شروع کردند. خرابی‌ها چندان گسترده نبود و اکنون شرایط پایدار است. به‌گفته مقیمی، زلزله رخ داده در استان هرمزگان منجر به خروج 5 پست برق از مدار شده بود که هر 5 پست در اولین فرصت برق‌دار شد. از سوی دیگر، فضل‌اله اکبری، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان نیز تأمین سوخت منطقه از جمله توزیع بنزین و گازوئیل را بدون حادثه و خسارت و به شکل پایدار توصیف می‌کند. مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خلیج‌فارس نیز از انتقال ایمن فرآورده‌های نفتی در این منطقه خبر می‌دهد.

تأسیسات نفتی و گازی، بدون حادثه
پیگیری‌ها از وضعیت تأسیسات نفتی، پایانه‌ها، میادین نفتی و گازی منطقه زلزله‌زده و حاشیه آن نشان می‌دهد که زمین لرزه هرمزگان تأثیری بر زیرساخت‌های تولید و عرضه نفت و گاز در کشور نداشته است.
علیرضا نریمان‌نژاد، مدیر پدافند غیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز در این‌خصوص می‌گوید: زمین لرزه خسارتی به تأسیسات پالایشگاهی و انبارهای نفت وارد نکرده است. پالایشگاه‌‌های ستاره خلیج‌فارس و نفت بندرعباس در مدار تولید و بهره‌برداری قرار دارند.
شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز تأکید کرد که زیرساخت‌های تولید و انتقال سوخت اعم از خطوط لوله انتقال فرآورده‌ها، مخازن ذخیره‌سازی و جایگاه‌های عرضه سوخت دراستان دچار خللی نشده است.

شرکت نفت فلات قاره ایران نیز در این‌باره اعلام کرد که بررسی‌های میدانی و گزارش همکاران این شرکت در مناطق عملیاتی حاکی است بر اثر زمین‌لرزه روز یکشنبه استان هرمزگان هیچ‌یک از تأسیسات و بخش‌های مختلف این شرکت آسیبی ندیده و خوشبختانه همه همکاران در سلامت کامل هستند. در همین حال تأسیسات خط انتقال نفت گوره جاسک نیز آسیبی از این زلزله ندیده است و می‌توان عنوان کرد که تولید، انتقال و توزیع انرژی نه تنها برای این منطقه مهم، بلکه برای کل کشور به‌صورت پایدار در حال انجام است. گفتنی است، مرکز لرزه‌نگاری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمان زلزله ۶.۴ ریشتری جنوب ایران را ساعت ۱۵ و ۳۶ دقیقه و ۵۶ ثانیه روز یکشنبه، ۲۳ آبان‌ماه و در عمق ۱۸ کیلومتری از زمین اعلام کرد. به این ترتیب که از ساعت ۱۵:۳۷ بیست و سوم تا ساعت ۹ صبح بیست و چهارم آبان ماه ۱۴۰۰ تعداد ۶۳ زمین لرزه در حوالی شهر فین واقع در استان هرمزگان ثبت شد. تاکنون خسارت زلزله به واحدهای مسکونی و زیرساخت‌ها در استان هرمزگان۷۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار