شروع هفته ملی دیابت با شعار مراقبت دیابت، امروز بیشتر از همیشه

تهران (پانا) - کارشناس سلامت منطقه ۳ با اشاره به اینکه افزایش شیوع بیماری دیابت در جهان، این بیماری را به بزرگترین پاندمی تاریخ تبدیل کرده است، بر لزوم آگاهی همگان درباره بیماری دیابت تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۰۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد
شروع هفته ملی دیابت با شعار مراقبت دیابت، امروز بیشتر از همیشه

کارشناس سلامت منطقه 3، عنوان کرد: هفته ملی دیابت همه ساله آبان ماه برگزار می شود، امسال با در نظر گرفتن شرایط همه گیری کووید ۱۹ و با موضوع «مراقبت دیابت، امروز بیشتر از همیشه» برگزار می شود.

مریم محمدی، کارشناس سلامت منطقه ۳ در مورد بیماری دیابت گفت: طی سالهای اخیر افزایش شیوع بیماری دیابت در جهان، این بیماری را به بزرگترین پاندمی تاریخ تبدیل کرده است. بیش از ۴۶٣ میلیون نفر از مردم ٢٠ تا ۷۹سال جهان مبتلا به دیابت هستند. پیش بینی می شود تا سال ٢٠۴۵ تعداد بیماران بزرگسال به ٧٠٠ میلیون نفر برسد. بیش از یک میلیون کودک و نوجوان مبتلا به دیابت نوع یک هستند. سالانه ۴.۵ میلیون نفر به دلیل دیابت جان خود را از دست می دهند. در کشور ما بیش از ۵.۵ میلیون نفر از افراد بالای ۲۵ سال مبتلا به دیابت هستند و به عبارت دیگر حداقل ۱۱درصد جمعیت بالای ۲۵ سال از بیماری دیابت رنج می برند که حداقل ۷۵ درصد آنان از بیماری خود آگاه هستند.

وی افزود: امسال نیز به منظور آگاهی همگان درباره بیماری دیابت و تاکید بر اهمیت مراقبت دیابت روزهای ۲۲ لغایت ۲۸ آبان ماه به عنوان هفته ملی دیابت نامگذاری شده است. شعار روز جهانی دیابت، دسترسی به درمان دیابت است. طبق نظر اعضای کمیته برگزاری مراسم هفته ملی دیابت و روز جهانی دیابت، شعار ملی هفته دیابت امسال «مراقبت دیابت، امروز بیشتر از همیشه» تعیین شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار