رییس سازمان دانش‌آموزی آذربایجان‌شرقی:

هدف مانور زلزله افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان است

تبریز (پانا) - رییس سازمان دانش‌آموزی آذربایجان‌شرقی بر اهمیت مانور زلزله تاکید کرده و دو رویکرد این مانور را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۰۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد
هدف مانور زلزله افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان است

صمد علیزاده در جلسه کمیته برنامه ریزی بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس آذربایجان شرقی گفت: ۳ سال متوالی است که آذربایجان شرقی در امر مانور زلزله، رتبه اول کشوری را در حوزه های مختلف کسب کرده است.

وی افزود: کاهش تلفات و خسارات های ناشی از زلزله به وسیله ارتقا فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش های صحیح و سریع در برابر زلزله و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله و سایر پدیده های طبیعی از اهداف برگزاری بیست و سومین مانور سراسری زلزله و امینی در مدارس است.

رئیس سازمان دانش آموزی استان ادامه داد: با مشارکت دستگاه ها در مدارس، دو رویکرد حضوری و غیرحضوری را خواهیم داشت و در این راستا محور های اصلی؛ تاکید بر ارائه آموزش ها، پناه گیری صحیح و خروج ایمن و تخلیه اضطراری است.

وی به اهم اقدامات این مانور اشاره کرد و گفت: آموزش دانش آموزان، معلمان و مردم محله، تامین استقرار اتاقک های حاوی اقلام امدادی، تنظیم سناریوی اجرای مانور، تهیه چادر های اسکان اضطراری، حضور فعال همراه با تجهیزات مورد نیاز در روز برگزاری مانور و برآورد نقشه شناسایی محله و مدرسه از اقدامات این مانور است.

علیزاده در رابطه با اقدامات ارگان های مختلف برای برگزاری این مانور اظهار کرد: سازمان آتش نشانی و مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی در امر آموزش دانش آموزان، اداره کل نوسازی مدارس استان در برآورد نقشه شناسایی مدارس و ایمن سازی لرزه ای و اجرای غیر سازه ای، سازمان مدیریت بحران شهرداری در ایمنی محله یاریگر آموزش و پرورش خواهند بود.

وی ادامه داد: همچنین فرماندهی نیروی انتظامی آذربایجان شرقی در تامین امنیت و فرماندهی سپاه عاشورا در آموزش مردم محله در پایگاه ها و مساجد سهیم خواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار