طرح یاریگران زندگی با هدف افزایش توانمندی دانش‌آموزان و آگاهی‌‌بخشی در برابر آسیب‌های اجتماعی طرح‌ریزی شده است

قرچک(پانا)- طرح یاریگران زندگی در قالب اجرای برنامه‌های آموزشی، تربیتی، ترویجی و مراقبتی، ذهن کنجکاو آینده‌سازان را در برابر مخاطراتی همچون اعتیاد هوشیار می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۳۰۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح یاریگران زندگی با هدف افزایش توانمندی دانش‌آموزان و آگاهی‌‌بخشی  در برابر آسیب‌های اجتماعی  طرح‌ریزی شده است

مصطفی‌ برجی کارشناس مراقبت‌ و پیشگیری از آسیب‌‌های اجتماعی در جلسه توانمندسازی مربیان و معاونین پرورشی شهرستان‌ قرچک، اظهار کرد: اصل پیشگیری و مقابله باید با جدیت و در موازات یکدیگر و برنامه‌ریزی‌ها مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح یاریگران زندگی همزمان با آموزش حضوری مدارس و مشارکت فعالانه تصریح کرد: این طرح با هدف افزایش توانمندی دانش‌آموزان و آگاهی‌ بخشی به آنان در برابر آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد برنامه‌ریزی شده و در قالب آن آموزش ‌و پرورش با اجرای برنامه‌های آموزشی، تربیتی، ترویجی و مراقبتی، ذهن کنجکاو آینده‌سازان را در برابر مخاطراتی همچون اعتیاد هوشیار می‌کند و با توجه به پتانسیل بالای موجود در استان باید در اجرای طرح‌های مبتنی بر تحقیقات علمی پیشرو باشیم.

وی افزود: طرح یاریگران‌زندگی با هدف پیشگیری و افزایش احساس مسئولیت‌فردی و جمعی در میان گروه‌های مختلف دانش‌آموزی، اجرا می‌شود.

برجی در ادامه به تاثیر بیماری کرونا در اجرای این طرح اشاره کرد و با بیان اینکه در سال گذشته علی‌رغم شیوع ویروس کرونا با بهره‌مندی از بستر فضای مجازی و به ویژه «شبکه شاد» گروه‌های خود را در مدارس ایجاد کرده‌ایم، روند رو به رشد عضویت دانش‌آموزان در طرح یاریگران زندگی را امیدوارکننده دانست.

خبرنگار دانش‌آموز: محدثه ‌زارعی‌نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار