آغاز هفتمین دوره هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در مدارس

شیراز (پانا) - معاون اجتماعی سپاه فجر فارس، با اشاره به اینکه در اجرای فعالیت‌ها و عملیاتی کردن طرح‌ها در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در کشور 3 ایراد وجود دارد که نتایج ملموسی نمی‌دهد، گفت امروزه آسیب‌هایی مثل طلاق و اعتیاد خانه به خانه و فراگیر شده است ولی اقدامات ما، خانه به خانه نیست و فعالیت‌های عملیاتی فراگیر انجام نمی‌شود.

کد مطلب: ۱۲۳۰۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد
آغاز هفتمین دوره هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در مدارس

سرهنگ محمد جعفر دوستدار، امروز در جلسه هفتمین دوره هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در مدارس، که با حضور مسوولان آموزش و پرورش فارس و نهادهای اجتماعی مرتبط با از جمله بهزیستی، دادگستری، نیروی انتظامی برگزار شد، گفت: یکی از بهترین مکان‌ها برای فراگیر شدن طرح‌ها و گسترده شدن چتر آموزش و کنترل و پیشگیری، آموزش و پرورش و به دنبال آن مدارس است.

وی نکته دوم ضعف در این زمینه را عدم استمرار در فعالیت‌ها دانست و افزود: اصولا ما با کار استمراری میانه‌ای نداریم در حالیکه این حوزه حوزه صبوری و وقت گذاشتن است و برای رفع یک آسیب باید برنامه‌ریزی طولانی مدت کرد.

دوستدار انجام کار عالمانه را سومین مورد دانست و افزود: در امور و فعالیت ها عالمانه باید عمل شود تا شاهد نتایج خوبی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشیم.

سرهنگ سلامی، مدیر آموزش همگانی پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس نیز در ادامه با اشاره به اینکه سالانه در کشور بین 700 تا 800 تن مواد مخدر کشف می‌شود، گفت: ۶۰ تن از این میزان در فارس شناسایی می‌شود که جای نگرانی دارد.

وی از رشد تولید انواع مواد مخدر صنعتی در کشور و ورود آن از شرق و از کشور افغانستان خبر داد و افزود: بیش از ۵ هزار سوله تولید مواد صنعتی در کشور افغانستان وجود دارد که بازار هدف آن ایران است و باید آگاه‌سازی در بین جوانان و نوجوانان افزایش یابد.

سلامی افزایش مصرف گل و ماری‌جوانا را در سال‌های اخیر را غیرقابل مقایسه با سال‌های گذشته دانست و افزود: امروزه گرایش به اعتیاد در حال افزایش است که به نظر می‌رسد قبل از آگاه‌سازی باید در زمینه تغییر نگرش افراد وقت گذاشته شود تا شاهد کاهش در این زمینه باشیم.

وی از راه‌اندازی کانال «همیاران پلیس» در هفته ناجا در شبکه شاد به همت آموزش و پرورش خبر داد و افزود: مطالب و محتوای آموزشی مفیدی در این کانال برای دانش‌آموزان ارایه می‌شود که ضروری است فرهنگیان و معلمان در تمام مناطق در معرفی این کانال آموزشی به دانش‌آموزان تلاش کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس نیز در این جلسه ریشه بسیاری از مشکلات را ناشی از تقدم آموزش بر پرورش در نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد و افزود: با بروز کرونا و سوق دادن دانش‌آموزان به فضای مجازی، افسار پیشگیری از آسیب‌ها از دست ما خارج شد و دانش‌آموزان وارد فضای مجازی لجام گسیخته شدند.

علی فاتحی ادامه داد: در این میان بی اطلاعی خانواده‌ها هم از مراقبت‌های مورد نیاز حضور فرزندشان در این فضا نه تنها آسیب‌ها کمتر نشده است بلکه آسیب جدیدی از جمله اعتیاد اینترنتی هم به آن اضافه شده است.

وی تاکید کرد: باید برنامه‌های آموزشی بیشتری را برای همه سطوح در آموزش و پرروش داشته باشیم، و از همه نهادهای مختلف و اثرگذار می‌خواهیم تا به ما در کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کنند.

حشمت‌اله وفایی، معاون مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره امور تربیتی آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه از تمام نهادهای تشکیل دهنده کانون یاریگران زندگی خواست تا از ظرفیتی که در این ائتلاف به وجود آمده استفاده کنند تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان باشیم.

وی با اعلام اینکه بیش از 50 درصد مدارس فارس کانون یاریگران زندگی را تشکیل داده‌اند، گفت: استان فارس با توجه به عملکردی که در این حوزه داشته به عنوان مجری و دبیرخانه دایمی کانون یاریگران زندگی در کشور معرفی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار