برگزاری بیست و چهارمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی در مدارس فارس

شیراز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس از برگزاری بیست و چهارمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی با شعار «شورای دانش‌آموزی، طلایه دار گام دوم انقلاب اسلامی» در مدارس استان فارس با حضور بیش از 770 هزار دانش‌آموز خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۹۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری بیست و چهارمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی در  مدارس فارس

جهانبخش بانشی، امروز در آیین نمادین برگزاری بیست و چهارمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی که در دبستان دانشگاه ناحیه 2 شیراز برگزار شد، در گفت‌وگو با پانا گفت: انتخابات شورای دانش‌آموزی امروز چهارشنبه ۱۹ آبان همزمان با مدارس سراسر کشور به دو صورت حضوری و الکترونیکی برگزار می‌‌شود.

وی افزود: انتخابات در شیفت صبح مدارس ساعت 9 صبح و در شیفت عصر مدارس از ساعت 14 به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

بانشی اظهار کرد: انتخابات شورای دانش‌آموزی در مدارسی که کلاس‌های درس به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود، از طریق سامانه فارس‌آموز، سامانه eform farsedu.ir و یا سامانه‌های طراحی شده توسط مدارس یا ادارات برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در مدارسی که کلاس‌های درس به صورت حضوری برگزار می‌شود، انتخابات به صورت حضوری (همراه با برگ تعرفه) و یا الکترونیکی(توسط سیستم‌هایی که در مدارس پیش بینی شده است) دنبال می‌شود.

وی برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی را مسابقه‌ای برای مشارکت در اداره امور مدرسه برشمرد و گفت: دانش‌آموزان باید باور داشته باشند که مشارکت در امور مدرسه حقی است که جامعه در اختیار دانش‌آموزان قرار داده‌ که باید به درستی از آن استفاده کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس، با بیان اینکه جوانان در طول دوران زندگی خود با فرصت‌های متعددی مواجه می‌شوند که اگر استفاده از این فرصت را حق خود ندانند از آن بهره نمی‌برند و در زندگی خود با مشکل مواجه می‌شوند، گفت: برگزاری انتخابات دانش‌آموزی، تمرینی برای همدلی و قانون‌مداری است و در آن دانش آموزان یاد می‌گیرند که با پایبندی به قانون، از رأی اکثریت تمکین کنند.

بانشی، اهداف تشکیل شوراهای دانش آموزی را آماده‌سازی دانش آموزان برای جامعه‌پذیری و تمرین مشارکت اجتماعی، استفاده از توانمندی‌‌های مختلف دانش‌آموزان به مثابه منابع انسـانی‌ در اجرای برنامه‌های‌ درسی، ایجاد روحیه مسئولیت‌پذیری و مشارکت دانش‌آموزان، تمرین کار گروهی و آمادگی دانش‌آموزان برای ایجاد سازمان‌های کارآفرین، تکریم شخصیت دانش‌آموزان و تقویت خودباوری و اعتماد به نفس، ایجاد حس رقابت بین کلاس‌ها در امر مشارکت در امور مدرسه برشمرد.

وی ادامه داد: کاهش فاصله بین مسئولان و دانش‌آموزان و حذف فاصله کلاس و دفتر، شناسایی نقاط قوت و ضعف از دید دانش آموزان (باز خوردگیری)، مشارکت در شناخت نیازهای دانش‌آموزان (ایده‌یابی و تصمیم‌سازی)، ایجاد زمینه مناسب برای آموزش و ارتقا سطح فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانش‌آموزان برای حضور مؤثر آنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، مشارکت در جمع‌آوری تجارب دیگران، تقویت بنیه اندیشه‌ورزی دانش‌آموزان، هم‌سوسازی دانش‌آموزان با سیاست‌های مدیریت از دیگر اهداف تشکیل شوراهای دانش‌آموزی است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی تا پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه می‌توانند در انتخابات شورای دانش‌آموزی کاندید شوند و رای دهند.

بانشی تعداد مدارس شرکت کننده در انتخابات شورای دانش‌آموزی را 6 هزار و 500 مدرسه عنوان کرد و گفت: از این تعداد بیش از 3 هزار و 300 مدرسه دخترانه و بیش از 3 هزار و 200 مد رسه پسرانه هستند.

وی تعداد دانش‌آموزان شرکت کننده در انتخابات را بیش از 770 هزار دانش‌آموز عنوان کرد و گفت: تعداد کاندیدای انتخابات شورای دانش‌آموزی بیش از 150 هزار دانش‌آموز است که از این تعداد بیش از 47 هزار نفر توسط دانش‌آموزان برای عضویت در شورای دانش‌آموزی انتخاب می‌شوند.

بانشی، انجمن‌های شورای دانش‌آموزی را سبک زندگی ایرانی اسلامی، صلح، دوستی و گردشگری- تربیت بدنی- بهداشت سلامت و محیط ، اردوها و فعالیت‌های بازدیدی، انتظار و مهدویت، تعاونی آموزشگاهی، علمی و آموزشی، سیاسی و اجتماعی، فرهنگی هنری، قرآن و عترت و معارف اسلامی، مهارت‌های زندگی و مشاوره، مواجهه با حوادث و بلاهای طبیعی، اقامه نماز، امور مناسبت‌ها، تبلیغات و نمایشگاه‌ها، انتظامات و پشتیبانی، حمایت از نوشت‌افزار و کالای ایرانی و فضای مجازی عنوان کرد.

به گفته او تعداد منتخبین شورای دانش‌آموزی در هر مدرسه بر اساس جمعیت دانش‌آموزی آن مدرسه است.

خبرنگار: محمد فروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار