مهاجرانی خبر داد

کمک 3 هزار میلیاردی خیرین مدرسه‌ساز در سال گذشته

تهران (پانا) - معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: خیرین سال گذشته با تمام نوسانات و مشکلات اقتصادی سه هزار میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی اهدا کردند. 

کد مطلب: ۱۲۲۹۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد
کمک 3 هزار میلیاردی خیرین مدرسه‌ساز در سال گذشته

فاطمه مهاجرانی عصر امروز در همایش ملی بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز گفت: دولتی‌ها می آیند و می‌روند، آمدن و رفتن رسم واقعی دنیاست اما آنچه باقی می‌ماند کار نیکو است.

وی ادامه داد: خیرین وقتی صحبت از رنج کودک و نداشتن می‌شود راحت و بی ریا اشک می‌ریزند، این یعنی لطف خداوند در حق افرادی که دل آن‌ها مانند آیینه است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: خیرین کسانی هستند که برخی از اشعار را معنا کرده اند، جنس خیرین از رضای خداوند و بزرگواری است.

مهاجرانی خاطرنشان کرد: خیرین به معنای واقعی به دل سفر کردن، عاشقی را معنا کرده اند. اگر یک نفر به اعتماد ایران و ایرانی لطمه می‌زند، خیرین این اعتماد را بر می‌گردانند.

وی با بیان اینکه خیرین کلاس‌های اعتماد و آگاهی می‌سازند، یادآور شد: در اغلب استان‌ها مانند خوزستان، گلستان، ایلام و زنجان اقدامات خوبی به کمک خیرین بزرگوار صورت گرفت، خیرینی که فقط به دانش‌آموزان این آب و خاک فکر می‌کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پایان تاکید کرد خیرین سال گذشته با تمام نوسانات و مشکلات اقتصادی سه هزار میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی اهدا کردند.

خیرین داشته خود را برای بهره مندی جامعه هزینه می‌کنند

عباس مصلی نژاد در ادامه این مراسم اظهار کرد: خیرین افرادی هستند که در انجام عمل خیر خودشان نفع مالی ندارند و از عمر و داشته‌ها برای بهره مندی جامعه هزینه می‌کنند.

وی افزود: یونسکو سطوحی را برای با سواد بودن افراد اعلام کرده که اولین مرحله تعریف سواد خواندن و نوشتن است، باگذر زمان سپس زبان خارجی و استفاده از رایانه هم به سطح باسوادی اضافه شد.

این خیر نیک اندیش ادامه داد: باگذشت زمان تعریف جدیدی از سواد مطرح شد، باسوادی به فردی اطلاق می‌شد که سواد عاطفی، ارتباطی، عددی، رسانه، آموزش و پرورش، سواد استفاده از رایانه و فضای مجازی، سواد سلامت، قومی و نژادی، محیط زیست و انرژی، سواد تحلیلی و سواد علمی را مطرح کرد.

مصلی نژاد همچنین در ادامه گفت: سواد علمی این توانایی را ایجاد می‌کند که علم و عمل هماهنگ شود.

به گزارش پانا، بیست و سومین دوره جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور ۱۷ آبان ماه سال ۱۴۰۰ به صورت مجازی و همزمان در استان‌ها برگزار شد. این جشنواره هر سال در راستای تکریم خیرین نیک اندیش و به شکرانه سخاوت آنان در انجام کارهای خیر به عنوان یک افتخار ملی برگزار می‌شود.

اجرای این جشنواره ملی- استانی به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برنامه ریزی شده است. این همایش ملی در محل سالن همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی و همزمان به صورت ویدئوکنفرانس برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار