معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران عنوان کرد:

چالش بزرگ نیروی انسانی نیازمند تفکر سیستمی و اتخاذ تصمیمات درست است

تهران(پانا)- معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران در جلسه شورای اداری بر مشکلات موجود در حوزه نیروی انسانی، فضا و منابع مالی در این استان و اهمیت مدیریت سیستمی جهت رفع این مشکلات تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۹۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد
چالش بزرگ نیروی انسانی نیازمند تفکر سیستمی و اتخاذ تصمیمات درست است

یوسف بهارلو، معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستانهای تهران در نخستین جلسه شورای اداری ضمن ارائه گزارش آماری در مورد تعداد دانش‌آموزان، فرهنگیان، فضای آموزشی و منابع مالی، بیان کرد: علی‌رغم وجود کمبود نیروی انسانی نسبت به تعداد کل دانش‌آموزان این استان، با همراهی، همدلی و مدیریت سیستمی، این مشکل تا حدودی حل شد، اما باید در نظر داشته باشیم که تعداد دانش‌آموزان از حدود ده سال پیش تا الان، روند افزایشی داشته، در حالی‌که در دو سال آینده حدود ۶۴۰۰ نفر بازنشسته می‌شوند و این چالشی بزرگ در حوزه نیروی انسانی است.

او افزود: آموزش و پرورش شهرستانهای تهران در زمینه نیروی انسانی، فضا و اعتبارات جزو استان‌هایی است که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و این استان هم در زمینه تعداد دانش‌آموزان نسبت به میانگین کشور، هم در زمینه دانش‌آموزان اتباع نسبت به سایر استان‌ها تراکم بالایی دارد.

بهارلو در مورد چالش‌های پیش رو برای آموزش و پرورش شهرستانهای تهران ادامه داد: در حوزه مسائل نیروی انسانی، کمتر استانی را می‌توان مثال زد که شرایطی مشابه ما داشته باشد اما این مشکلات همیشگی هستند اما پتانسیل بالای مدیریتی که در این استان وجود دارد ما را به آینده امیدوار می‌کند.

معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستانهای تهران گفت: ما در زمینه منابع مالی و بودجه هم با کسری روبرو هستیم اما خوشبختانه با ایجاد درآمد مالی و پایدار، توانستیم سهم استان در منابع مالی کشور را افزایش دهیم و در کسب املاک هم موفقیت‌های بسیاری داشتیم.

بهارلو به موفقیت‌های کسب شده اشاره و خاطرنشان کرد: با وجود کمبود فضای آموزشی، حتی یک متر را تغییر کاربری ندادیم و رونمایی از سامانه سند تحول بنیادین، اخذ سهم آموزش و پرورش از کمیسیون ماده ۱۰۰ و تدوین برنامه‌های ۱۴ گانه جزو افتخارات ما در مدت اخیر است، چرا که معتقدیم فقط حفظ وضع موجود کافی نیست و باید رو به جلو گام‌های مثبت و موثر برداشت.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار