چگونگی بازگشایی مدارس در دهلران از زبان مدیر آموزش و پروش شهرستان

ایلام(پانا)- مدیر اداره آموزش‌وپرورش دهلران عنوان کرد با توجه به بخشنامه‌های صادره از وزارت آموزش‌وپرورش و با تصمیم شورای مدرسه، دانش‌آموزان متوسطه دوم از امروز، ۱۵ آبان فعالیت‌های درسی خود را به‌ صورت حضوری آغاز کردند.

کد مطلب: ۱۲۲۹۱۹۲
لینک کوتاه کپی شد
چگونگی بازگشایی مدارس در دهلران از زبان مدیر آموزش و پروش شهرستان

عباس بختیاری تصریح کرد: براساس دستورالعمل‌های صادره در خصوص برگزاری حضوری کلاس‌ها بصورت تلفیقی و محدود مقرر شد با رعایت تمامی الگوهای بهداشتی پس‌ از صدور مجوزهای لازم، دانش‌آموزان سطوح متوسطه اول و ابتدایی نیز با رعایت قوانین و مقررات و با در نظر گرفتن سلامت دانش‌آموزان از ابتدای آذر در کلاس‌های درس حضور یابند.

وی در خصوص علل برگزاری کلاس‌ها به ‌صورت حضوری گفت: شرایط خاص شیوع ویروس کرونا در جهان بسیاری از مشاغل ازجمله آموزش را تحت تاثیر منفی خود قرار داده و متأسفانه کلاس‌های درسی در آستانه تعطیلی قرار گرفته اند که با توجه به درایت ،برنامه‌ریزی و دوراندیشی اتخاذ شده در وزارت آموزش و پرورش، سامانه‌ای تحت عنوان شاد در فضای مجازی طراحی شده که در این فضا دبیران و همکاران بنده به سهولت می توانند مطالب درسی را به دانش‌آموزان آموزش دهند.

مدیر آموزش و پرورش دهلران در ادامه افزود: با گذشت مدت‌ زمان زیادی از این وضعیت غالب مسئولان نظام و متخصصین ملی و آموزشی به این نتیجه رسیدند که آموزش‌های حضوری و چهره ‌به‌چهره دانش‌آموز و معلم به‌ مراتب تأثیرگذارتر از آموزش در بستر فضای مجازی است. بعلاوه دانش‌آموزان در کلاس‌های غیرحضوری به دلیل ایستایی و عدم تحرک در منازل گاها به ضعف بدنی و چاقی مفرط دچار شده و در صورت حضوری شدن کلاس‌ها علاوه‌ بر تحرک، نشاط و شادابی دانش‌آموزان در بعد آموزشی نیز تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

بختیاری در پاسخ به این سوال که آیا آموزش در فضای مجازی آسیب‌هایی را برای دانش‌آموزان داشته یا خیر؟ اظهار کرد: قطعا فضای مجازی و نرم‌افزار شاد موفقیت‌هایی را در پی داشته‌ به گونه‌ای که در آموزش و پرورش شاهد یک الگوی جدید بوده ایم که در یک دوره اضطرار تعریف و تهیه ‌شده و اگر این بستر فراهم نمی‌شد بحث آموزش دانش‌آموزان تعطیل می‌شد. در دوره شیوع و فراگیری ویروس کرونا سلامت خانواده‌ها، والدین و دانش‌آموزان از اولویت‌های وزارت آموزش‌وپرورش بوده و است، بنابراین تنها مرجعی که می‌توان از آن جهت تدریس استفاده کرد بستر شاد به دلایل داخلی بودن آن است. شاد از همه لحاظ برای دانش‌آموزان یک فضای سالم محسوب شده و با کمترین آسیب‌های اجتماعی مواجه بوده و در آن علاوه‌ بر مسائل آموزشی، مسائل پرورشی نیز قابل طرح است.

این مقام مسؤل در پایان اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های والدین، بحث آموزش فرزندان در این برهه زمانی است که آموزش‌وپرورش به این نوع نگاه و نگرانی والدین توجه ویژه داشته است، بطوریکه در برنامه شاد به طرق مختلف برای آن‌ها برنامه داشته‌ایم. از جمله آنها برنامه‌های مختلفی در بعد مسائل پرورشی، مسائل تربیت‌بدنی (برنامه کوچ در سال گذشته و برنامه پروژه ملی سواد حرکتی ویژه دانش‌آموزان ابتدایی برای امسال) در دستور کار قرار گرفته است.

تهیه خبر : ملیکا صالحی پور و فاطمه نساء بگلری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار