معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

دوره توانمندسازی ویژه مراقبین سلامت برگزار شد

کرمانشاه(پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه از برگزاری دوره ضمن خدمت 32 ساعته ویژه مراقبین سلامت خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۹۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
دوره توانمندسازی ویژه مراقبین سلامت برگزار شد

ماشاءالله پروین گفت: اداره سلامت و تندرستی با همکاری اداره آموزش نیروی انسانی اقدام به برگزاری دوره ضمن خدمت حضوری ویژه مراقبین سلامت به مدت 32 ساعت در محل پژوهشسرای دانش‌آموزی ناحیه یک شهر کرمانشاه کرده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: این دوره آموزشی در راستای آموزش و توانمندسازی مراقبین سلامت و همچنین ارتقـاء مهارت‌های شغلی و افزایش میزان و کیفیت عملکرد این همکاران و به منظور دستیابی به رشد و توسعه، بهبود کارایی این همکاران در راستای بهداشت دانش‌آموزی برگزار شده است.

پروین در ادامه بیان کرد: یکی از روش‌های توانمندسازی معلمان برگزاری دوره‌های بازآموزی در هنگام خدمت است تا آن‌ها را با روش‌های نوین آموزش آشنا کند؛ بی‌توجهی به "ضمن خدمت" برای به‌روزرسانی و توانمندسازی معلمان در نهایت منجر به حضور معلمانی در کلاس درس می‌شود که نه اطلاعاتی به‌روز دارند و نه مهارت‌هایی قابل اعتنا، در حالی که معلم توانمند می‌تواند جریان آموزش را کیفی و در نهایت نسلی را تربیت کند که برای کشور منشأ اثر باشد.

این مقام مسؤول در آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: آموزش ضمن خدمت معلمان از اساسی‌ترین نیازهای آموزش و پرورش هر جامعه است و می‌تواند در صورت برنامه‌ریزی و اجرای صحیح زمینه رشد و پیشرفت حرفه‌ای کارکنان و معلمان را فراهم کند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه انجام فعالیت‌های تعلیم و تربیت به دلیل وجود بیماری کرونا در فضای مجازی دنبال می‌شود و آشنایی مراقبین سلامت با فضای مجازی و نحوه استفاده از نرم‌افزارهای آموزشی تبدیل به یک چالش شده است، لذا تصمیم گرفته شد این دوره با سرفصل‌ نحوه استفاده از شبکه شاد و آموزش ساخت محتوا با استفاده از نرم‌افزار مربوطه باشد.

در ادامه احسانخواه رئیس اداره سلامت و تندرستی استان در این دوره گفت: آموزش و پرورش نظامی با اهمیت است اولین چیزی که با نام آموزش و پرورش در ذهن انسان شکل می‌گیرد عنوان معلم است. پرورش معلمان توانمند، با اعتماد و متعهد که بتوانند با خلاقیت، ابتکار و نوآوری مایه تعلیم و تربیت نسل آینده شوند از الزامات اساسی توانمندسازی در این سازمان مهم و تاثیرگذار در پرورش نسل‌های آینده است.

وی افزود: از مزیت‌های توانمندسازی مراقبین سلامت در زمینه تولید محتوا می‌توان به پیشبرد اهداف حوزه سلامت مطابق با سند تحول بنیادین به‌منظور افزایش سطح دانش و آگاهی دانش‌آموزان، والدین و همکاران بهره برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار