در آیین زنگ استکبارستیزی در شهر قدس عنوان شد؛

پایداری شخصیت و هویت دانش‌آموزان به زیربنای فکری استوار نیاز دارد

تهران(پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش گفته است پایداری شخصیت و هویت دانش‌آموزان به زیربنای فکری استوار نیاز دارد.

کد مطلب: ۱۲۲۷۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
پایداری شخصیت و هویت دانش‌آموزان  به زیربنای فکری استوار نیاز دارد

اسماعیل بحری‌زاده، مشاور وزیر آموزش و پرورش طی سخنانی در آیین زنگ استکبارستیزی دبستان شهید خشکباری در شهر قدس بر اهمیت معرفی مفهوم استکبار به دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: در قاموس انقلاب اسلامی، استکبار به معنی این است که قدرت یا قدرت هایی که از لحاظ برخورداری از امکانات مالی، تسلیحاتی و تبلیغاتی، احساس برتری می کنند، به خود اجازه دهند در امور ملت ها و کشورهای دیگر دخالت کنند.

وی ادامه داد: در دنیا دو منطق وجود دارد، یکی منطق استکبار که در آن ظلم و ظالم اصالت دارد و کوچکترین حقی برای دفاع مظلوم در مقابل ظالم قائل نیست و دیگری منطق امام و انقلاب اسلامی که منطقی سلطه‌ناپذیر و استکبار ستیز است و این منطق ریشه در مبانی دینی و اسلامی ما دارد.

بحری‌زاده در ادامه افزود: استکبار و استکبار ستیزی در تضاد هم هستند و این دو تفکر به صورت ذاتی با یکدیگر مخالفند و آمریکا نماد استکبار و منطق نظام سلطه در دنیاست.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سه واقعه مهم ۱۳ آبان در سال‌های ۴۳، ۵۷ و ۵۸ مبنی بر اعتراض امام خمینی(ره) به لایحه کاپیتولاسیون، اعتراضات و شهادت دانش آموزان در تهران توسط رژیم طاغوتی وابسته به آمریکا و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام(ره)، بیان کرد: نشان منطق انقلاب و سلطه‌ناپذیر بودن آن، شهدای گرانقدری هستند که جانشان را فدا کردند تا نظام سلطه بر ملت، کشور و آرمان‌های ما غلبه نکند.

وی خاطرنشان کرد: اسلام امام، اسلام ضداستکباری است و آنچه هم اکنون ما به آن نیاز داریم، مستحکم کردن هویت مان در مقابل نظام سلطه است. بحری زاده اضافه کرد: پایداری شخصیت و هویت به یک زیربنای محکم فکری نیاز دارد و از دانش‌آموزان انتظار می‌رود تا زیربنای فکری خود را با درس‌خواندن، مطالعه در تعالیم اسلامی و تاریخ اسلام و انقلاب و سیره عملی امام و شهدا استحکام ببخشند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به بازمهندسی فعالیت های سازمان دانش آموزی اشاره کرد و افزود: آنچه در تشکیلات پیشتازان بازمهندسی شده است، در راستای ایجاد و تقویت شخصیت و هویت اسلامی ایرانی و انقلابی آینده سازان عزیز میهن اسلامی مان بوده و این مهم ترین ماموریت و اولویت سازمان دانش آموزی و مهم ترین حق دانش آموزان است که بر عهده سازمان دانش آموزی و تشکل های دانش آموزی قرار داده شده است.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار