اعلام هشدار جوی نارنجی از سوی هواشناسی تهران

تهران (پانا) - افراد از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به دلیل بارندگی و احتمال سیلاب و حضور در ارتفاعات و فضاهای باز به سبب وقوع رعد و برق پرهیز کنند.

کد مطلب: ۱۲۲۷۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد
اعلام هشدار جوی نارنجی از سوی هواشناسی تهران

به گفته مدیرکل هواشناسی استان تهران، از عصر (چهارشنبه ۱۲ آبان) تا اواخر روز(شنبه ۱۵ آبان) وزش باد نسبتا شدید تا شدید، بارش متناوب و گاهی رگبار و رعد و برق این استان را فرا می‌گیرد و وضعیت جوی در حالت هشدار نارنجی خواهد بود.

مجتبی جلالی به مخاطرات احتمالی این پدیده جوی اشاره کرد و گفت: افراد از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها به دلیل بارندگی و احتمال سیلاب و حضور در ارتفاعات و فضاهای باز به سبب وقوع رعد و برق پرهیز کنند.

وی اظهار داشت: افراد در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره احتیاط بیشتری کرده و از توقف در کنار درختان خشکیده و تاسیسات شهری و روستایی با استحکام کم، اجتناب کنند.

جلالی به وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش موقتی گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا به ویژه در نیمه جنوبی استان در روز های چهارشنبه و پنجشنبه اشاره کرد و افزود: احتمال شکستن درختان فرسوده، آسیب به سازه های سست و سقوط اجسام و اختلال تردد در جاده های کوهستانی وجود دارد.

وی همچنین شهروندان را به محکم کردن سازه های موقت و پوشش گلخانه ها، پرهیز از حضور در فضای باز، بویژه بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان و پرهیز از تردد در جاده های کوهستانی دعوت کرد.

مدیر کل هواشناسی استان تهران به لغزندگی جاده ها و کاهش دید افقی، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و آبگرفتگی موقت بعضی معابر هشدار داد و از شهروندان خواست با احتیاط در تردد جاده ای و درون شهری، توقف نکردن در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و پرهیز از پرواز هواپیماهای سبک و گلایدرها از وقوع حوادث جلوگیری کنند.

وی دمای هوای استان تهان را از فردا چهارشنبه تا روز شنبه هفته آینده روند کاهشی دانست و گفت: شهروندان شاهد کاهش هفت تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا خواهند بود.

در عنوان هشدارهای صادره از سوی مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور رنگ زرد جهت آگاهی، رنگ نارنجی جهت آمادگی و رنگ قرمز جهت اقدام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار