برگزاری آیین هفته پدافند غیرعامل در مشهد

مشهد(پانا) - آیین استانی نکوداشت هفته پدافند غیرعامل با حضور مدیر کل دستگاه تعلیم و تربیت استان و به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه 3 مشهد مقدس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۲۷۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین هفته پدافند غیرعامل در مشهد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با بیان اینکه پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیرنظامی است تصریح کرد: پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌شود که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت بحران در حین و پس از وقوع بلایای طبیعی به منظور خدمت‌رسانی به مردم وارد عمل می‌شود افزود: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری، در مقابل شیوه‌های پیچیده‌ تهاجم دشمنان، پدافند غیرعامل نیز باید کاملاً هوشیار و جدی باشد و به‌صورت علمی، دقیق، به‌روز و همه‌جانبه، عمل و با هرگونه نفوذ مقابله کند.

خدابنده با بیان اینکه پدافند غیرعامل نوعی پیشگیری است که موجبات ایمن‌سازی در برابر آسیب‌های احتمالی را فراهم می‌سازد اظهار کرد: رسالت ما در دستگاه تعلیم و تربیت فرهنگ سازی و آشنایی دانش آموزان با پدافند غیرعامل و ضرورت‌های آن از طریق تولید محتوا، برگزاری همایش ها و ... و همچنین حفاظت از سیستم ها و نرم افزارهای داخلی وزارت آموزش و پرورش است.

در ابتدای جلسه رزا درسنی مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ مشهد مقدس با بیان اینکه تمامی کشورها در معرض تهدید قرار دارند و کشور اسلامی ما نیز به واسطه روحیه استکبارستیزی خود بیشتر در معرض تهدیدها قرار دارد اظهار کرد: اقدامات غیرمسلحانه در مقابله با تهدیدات دشمن در حوزه پدافند غیرعامل قرار می گیرد.

وی با تاکید بر تقویت زیرساخت ها و ایجاد آمادگی های لازم برای مقابله با تهدیدات دشمن اظهار کرد: ابتدا باید تهدیدات را شناسایی و سپس برای مقابله با آن برنامه ریزی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار