مدیر کل آموزش و پرورش گیلان:

کلیه برنامه‌های مدارس براساس تصمیمات ستاد ملی کرونا است

رشت (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، کلیه برنامه‌های مدارس را بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا دانست و تصریح کردمقرر شده از نیمه دوم آبان به آموزش حضوری دانش آموزان متوسطه دوم در مدارس زیر ۳۰۰ نفر اقدام شود که شامل مدارس شهری و اطراف شهرها می شود.

کد مطلب: ۱۲۲۷۵۹۰
لینک کوتاه کپی شد
کلیه برنامه‌های مدارس  براساس  تصمیمات ستاد ملی کرونا است

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش گیلان، محمد رحمتی با اشاره به آغاز آموزش حضوری دانش آموزان گیلانی از ابتدای مهرماه امسال، اظهار کرد: براساس تعهدی که به اولیای دانش آموزان داده بودیم، آموزش حضوری تدریجی را برای کلاس های زیر ۱۵ نفر شروع کردیم.

وی با بیان اینکه از نیمه دوم مهرماه آموزش حضوری برای کلاس های زیر ۳۰ نفر نیز آغاز شده است، افزود: آموزش حضوری غالبا در مدارس روستایی و عشایری آغاز شده و تاکنون گزارشات خوبی از روند بازگشایی ها داشتیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، کلیه برنامه های مدارس را براساس تصمیمات ستاد ملی کرونا دانست و تصریح کرد: مقرر شده از نیمه دوم آبان اقدام به آموزش حضوری دانش آموزان متوسطه دوم در مدارس زیر ۳۰۰ نفر کنیم که شامل مدارس شهری و اطراف شهرها می شود.

رحمتی، با بیان اینکه مدارس متوسطه اول از اول آذر دایر خواهد شد، گفت: تصمیم گیری درباره آموزش حضوری مدارس ابتدایی شهری متعاقبا اعلام می شود.

وی از اولیای دانش آموزان خواست نگران رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس نباشند و اضافه کرد: حضور دانش آموزان در مدارس براساس نوبت بندی و حضور حداقلی و رعایت فاصله گذاری فیزیکی و ضد عفونی کلاس ها و لوازم و استفاده از ماسک خواهد بود و بنابراین در صورت عدم شکل گیری پیک بعدی، در مدارس مشکلی نخواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، با اشاره به گذشت ۴۰ روز از سال تحصیلی جدید و وضعیت خوب آموزش حضوری، یادآور شد: رعایت پروتکل های بهداشتی خط قرمز مدیران مدارس است و خوشبختانه وضعیت خوبی در مدارس روستایی و عشایری داریم. قطعا در مرحله دوم بازگشایی مدارس نیز رعایت پروتکل های بهداشتی صورت می گیرد و اولیای دانش آموزان می توانند اولین ناظر مدارس باشند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون هم در حوزه فرهنگیان و هم در حوزه دانش آموزان گیلان بسیار مناسب است، عنوان کرد: هم اکنون ۹۶ درصد دانش آموزان دز اول واکسن خود را دریافت کرده اند. براساس دستورالعمل های ستاد ملی کرونا همه کارکنان و معلمان و کادر اداری مدارس مکلف به تزریق واکسن هستند و در صورت عدم واکسینه شدن باید هر هفته دو بار تست کرونا دهند تا شاهد افزایش ایمنی در مدارس باشیم.

رحمتی، با اشاره به الزامی شدن آموزش حضوری به دنبال بازگشایی مدارس، خاطرنشان کرد: تجربه موفقی در آموزش مجازی داریم و خوشبختانه زیرساخت «شاد» وجود دارد، اما اگر بازگشایی اتفاق بیفتد، دانش آموزان ملزم به حضور در مدارس هستند.

وی از توزیع 4 هزار تبلت و گوشی موبایل بین دانش آموزان نیازمند روستایی و عشایری خبر داد و گفت: اعتبار خوبی نیز برای تهیه تبلت و گوش موبایل در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، افت تحصیلی و کاهش کیفیت آموزش در کلاس های مجازی را طبیعی دانست و اظهار کرد: هیچ چیزی جای آموزش حضوری را نمی گیرد، اما در روزهای شیوع کرونا نمی توانستیم دست روی دست بگذاریم و زیرساخت های خوبی برای آموزش غیرحضوری فراهم کردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار