جزئیات برنامه‌های روز ملی مبارزه با استکبار

اشجری: راهپیمایی در هیچ نقطه‌ای از کشور برگزار نمی‌شود/ زنگ روز ملی استکبارستیزی روز ۱۲ آبان در بیش از ۱۱۰ مدرسه توسط سرپرست وزارت آموزش و پرورش نواخته خواهد شد/ اعلام مکان‌های تجمع در تهران

تهران (پانا) - قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه مراسم راهپیمایی روز استکبار در هیچ نقطه‌ای از کشور برگزار نخواهد شد، تاکید کرد این مراسم به صورت تجمع در سراسر کشور با رعایت دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا، در فضاهای غیرمسقف برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۲۷۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات برنامه‌های روز ملی مبارزه با استکبار

مجتبی اشجری قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری مراسم روز ملی مبارزه با استکبار، 13 آبان امسال را، روز تجلی هر چه بیشتر غیرت انقلابی و طنین شعار کوبنده و ضد استکباری «مرگ بر آمریکا» دانست و خاطرنشان کرد: امسال هم، رئیس‌جمهوری و سردمداران دولت مستکبر امریکا و همپیمانان غربی، تجلی غیرت انقلابی و «مرگ بر آمریکا» به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین شعار مردم در تظاهرات ضد استکباری یوم الله سیزدهم آبان مردم ایران را خواهند دید.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: مردم بصیر و استکبارستیز ایران، همچنان آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن شماره یک خود و بلکه جامعه بشری و صلح و امنیت جهانی می‌داند. ملت شریف ایران، روزهای حساسی را سپری می‌کند. از سویی در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در سالی که از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به عنوان "پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" نامگذاری شده قرار دارد و از سویی شروع به کار دولت سیزدهم و وزیدن بارقه‌های خدمت بیستر به مردم و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی را شاهد است.

وی گفت: بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و شاهد هستیم که جمهوری اسلامی ایران به مرزهای موفقیت رسیده و برگ زرینی از تاریخ پرافتخار ایران اسلامی است. در این چهار دهه گذشته ایامی موج می‌زند که هر یک از این روزها، یادآور ارزش‌های والا و کم‌نظیر از تاریخ کشور است. بی‌شک، سیزدهم آبان یکی از مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین روزهای انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر به شمار می‌آید روزی که مقام معظم رهبری از آن به عنوان «روز تجلی دوباره آزادگی و شجاعت و غیرت انقلابی در ملت مسلمان» نام بردند.

اشجری با بیان اینکه 13 آبان روز تفسیر و تحقق شعار «مرگ بر آمریکا» و روز استواری ملت ایران در مقابل ترفند استکباری آمریکا است، گفت: از شاخصه‌های بارز امامین انقلاب، واردکردن واژه‌ها و مفاهیم دینی و قرآنی در ادبیات سیاسی انقلاب اسلامی است که از جمله آن‌ها، واژه استکبار است. حضرت امام رضوان الله تعالی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران روز 13 آبان فرمودند «ما شعار مرگ بر آمریکا را در عمل جوانان پرشور و قهرمان و مسلمان در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا تماشا کردیم» «ملت بزرگ ایران مثل یک صاعقه بر سر آمریکا فرود آمده است». تاریخ پرافتخار ایران اسلامی مشحون از روزهای سرنوشت‌ساز و ایام افتخارآمیزی است که هر یک یادآور ارزش‌های بسیار متعالی و کم‌نظیر انسانی و دینی است. یکی از مهم‌ترین این ایام، یوم‌الله سیزدهم آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز بزرگ مرگ بر آمریکا است. روز شکست هیمنه پوشالی و ابهت ساختگی سران استکبار به ویژه آمریکای جنایتکار و روز "مهر باطل شد" بر سیاست‌های استکباری آمریکاست. روز تجلی اقتدار جوانان ایرانی در برابر توطئه‌های شوم و نقشه‌های پلید استکبار که باید مبدأ حرکت جهانی و موج بیداری اسلامی قرار گیرد.

وی در این باره ادامه داد: روزی که بیانگر سه واقعه مهم تاریخی، یعنی، تبعید امام خمینی رحمه‌الله علیه به ترکیه در سیزدهم آبان 1343، کشتار دانش‌آموزان در سیزدهم آبان 1357 در مقابل دانشگاه تهران به دست رژیم منحوس پهلوی و تسخیر سفارت آمریکا به عنوان لانه جاسوسی آمریکا در سیزدهم آبان 1358 است. این سه واقعه تاریخی، هر چند در ظاهر سه رویداد متفاوت و مجزا به نظر می‌رسد اما هویت مشترک هر سه رخداد، مبارزه با استکبار جهانی و عوامل آن است.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: اگر چه، واژه استکبار که در ادبیات سیاسی انقلاب اسلامی آمده، از تعالیم قرآن کریم است و براساس آیات الهی، مسلمانان نمی‌توانند نسبت به طاغوت و مستکبرین بی‌توجه باشند و با این نگاه، باید پذیرفت که واقعیت آن است، اگر بخواهیم کارنامۀ سراسر سیاه آمریکا و دخالت‌ها و رفتار‌های زشت دولتمردان آمریکا و نظام استکباری را پیش از انقلاب و پس از انقلاب اسلامی و در این بیش از چهار دهه به نگارش درآوریم و به دخالت‌ها و شرارت‌های دولت‌های مستکبر آمریکا در سایر کشورهای مستقل و حتی کشورهای همپیمان آنان بپردازیم؛ می‌توان به فهرست سیاه و زشت شرارت‌های آنان اشاره داشت. تداوم رویکرد استکباری آمریکا در دولت بایدن، همانند فعال‌سازی کارگروه مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی در زمینه اقدام علیه جمهوری اسلامی و مانع تراشی در آزادسازی دارایی‌های ایران و حمایت از این رژیم تروریست‌پرور در عملیات خرابکاری هسته‌ای در نطنز و حفظ تحریم‌های ضد ایرانی و افزودن مواردی دیگر بر آن، ضرورت تداوم روحیه استکبار ستیزی مردم ایران را دوچندان می‌کند.

اشجری گفت: اما شرایط امروز، دنیا کاملا متفاوت شده است، حضور چندین ساله و مستکبرانه آمریکایی‌ها‌، بویژه در عراق و افغانستان و دیگر کشورهای منطقه و تحمل کشته‌های فراوان و از سویی چپاول دخایر نفتی و استقرار پایگاه‌های نظامی و اینک اجبار به خروج خفتبار از این کشورها، جریان افول آنان را سرعت داده است. اکنون حرکت‌های مردمی در بیداری اسلامی و جبهه مقاومت، روز به روز پررنگ‌تر شده و جهانی می‌شود. بی‌شک اثر شهادت شهید سرفراز، سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، مکتب شهید سلیمانی را در میان جریان مقاومت و ملت‌های آزاده روشن‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه ستاد برگزاری مراسم سیزدهم آبان در همین راستا و مطابق سال‌های قبل با اهداف مشخص در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شکل گرفته است؛ گفت: برگزاری باشکوه مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و تاکید بر همیشگی بودن مبارزه ملت ایران با استکبار و سلطه به عنوان رمز عزت و اقتدار و پیشرفت و سعادت ملت ایران، ارتقاء آگاهی و شناخت مردم به ویژه نسل جوان نسبت به توطئه‌ها و سیاست­های خصمانه آمریکا برای مقابله با انقلاب اسلامی به ویژه سیاست­های جدید این کشور در مقابل جمهوری اسلامی ایران و تبیین چرایی شعار استراتژیک «مرگ بر آمریکا»، تبیین ستیزه‌گری با استکبار و اینکه عین عقلانیّت است و معرفی رژیم آمریکا به عنوان مصداق کامل استکبار و جامع بسیاری از ضررها و شیطنت‌ها و جنگ‌افروزی‌ها، دارای ماهیت تروریستی و تروریست‌پروری و مداخله‌گری و انحصارطلبی، تبیین اندیشه­های امام راحل و مقام معظم رهبری مدظله العالی در مورد ماهیت سلطه‌­جویانه آمریکا و جبهه جهانی استکبار و آگاهی‌بخشی درخصوص اقدامات و جنایات آمریکا در منطقه و جهان بویژه بحران‌آفرینی در کشورهای مسلمان و تجلیل از دانشجویان و دانش‌­آموزان به عنوان پیشگامان حرکت­‌های انقلابی در رخدادهای 13 آبان از این اهداف است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه این نشست اعلام کرد: اینک در شرایطی به استقبال برگزاری مراسم یوم‌الله سیزدهم آبان به شکل اجتماع مردمی می‌رویم که کشور شاهد استقرار دولت سیزدهم و اراده آنان به خدمت هر چه بیشتر به ملت شریف و رفع مشکلات معیشت آنان بوده و در شرایط کرونایی کشور و تلاش جانانه نیروهای بهداشت و درمان، شاهد واکسیناسیون گسترده مردمی بوده و ان شاالله با ادامه این نهضت بهداشتی و درمانی، شاهد فروکش کردن این بیماری منحوس باشیم و قطعا ضمن هماهنگی‌های لازم و با حفظ شرایط بهداشتی و رعایت دستورالعمل‌های مربوطه، شاهد برگزاری مراسم اجتماع مردمی 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با شعار محوری "ایستادگی و مقاومت ملت ایران، رمز افول سلطه استکباری آمریکا" در تمامی مراکز استانها و عموم شهرهای کشور خواهیم بود؛ هرچند که دشمنان آرامش و آسایش این کشور هنوز به دشمنی و شرارت خود با ملت ایران ادامه داده و در همین چند روزه گذشته شاهد نقشه شوم دشمن در حمله سایبری به سامانه توزیع بنزین به منظور زمینه‌سازی حوادث خیابانی و قرار دادن مردم در مقابل نظام بودیم که با صبر و بردباری ملت و اعتماد به خادمین خود در دولت سیزدهم و درایت آنان، این توطئه که در ادامه فتنه‌های بنزینی آبان 1398 بوده، خنثی شد.

اشجری در ادامه با بیان اینکه برنامه‌های امسال روز ملی مبارزه با استکبار حول دو محور تبیینی و میدانی خواهد بود، این برنامه‌ها را به شرح زیر اعلام کرد:

برنامه‌های تبیینی

برگزاری بیش از 4000 نشست روشنگری و بصیرتی به شکل حضوری و بیشتر در فضای مجازی و برنامه‌های متنوع از جمله:

1- فرهنگیان و بویژه دانش‌آموزان کشور که آینده‌سازان و بخش اعظمی از جمعیت را شامل می‌شوند، همچون سالهای گذشته با بهره‌گیری از امکانات آموزش و پرورش، بسیج دانش‌آموزی و بویژه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برنامه‌های متنوعی که عموما با نگاه تبیینی بوده تدارک و اجرا خواهند داشت. از جمله:

الف - برگزاری نشست‌های تبیینی و تحلیلی با موضوع استکبارستیزی به صورت مجازی و حضوری در سراسر کشور

ب - برگزاری ویژه برنامه‌های دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با نوجوانان در مصلی‌های سراسر کشور

ج - برگزاری ویژه برنامه‌های تکریم مقام شامخ شهدای دانش‌آموز به ویژه (شهید ایذه‌ای: علی لندی)

د - پویش سراسری #زیرپامیگذاریمت (پویش ملی کلیشه‌زنی پرچم آمریکا در خیابان‌های کشور) آمریکای مراحم

ه - نمایشگاه‌های دانش‌آموزی حضوری و مجازی

2 - برپایی نشست تخصصی بصیرتی استکبارستیزی براساس مبانی قرآن کریم با حضور رحیم‌پور ازغدی در روز چهارشنبه 12 آبان ساعت 9 صبح در محل سازمان دارالقرآن الکریم در خیابان حافظ، خیابان رشت.

3 - برپایی نشست ضد استکباری در بیت شریف حضرت امام خمینی رحمه‌الله علیه در قم، روز پنجشنبه سیزدهم آبان ساعت 4 بعدازظهر با سخنرانی آیت‌الله مقتدایی.

4 - هماهنگی با ستاد ملی و ستادهای استانی مقابله با کرونا در زمینه ارائه خدمات واکسیناسیون در محل تجمعات مردمی و برگزاری مراسم 13 آبان در روز پنجشنبه 13 آبان 1400 در تهران و مراکز استانهای سراسر کشور.

5 - برپایی 140 یادواره شهدای دانش‌آموز در سطح کشور و استمرار طرح لاله‌های روشن با مساعدت و همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت آموزش و پرورش.

6 - دیدار و سرکشی از خانواده معزز شهدا به ویژه خانواده شهدای دانش‌آموز با حضور مسئولین.

7 - راه‌اندازی پویش ساخت دست‌سازه با موضوعات استکبارستیزی در فضای مجازی.

8 - برگزاری نشست بصیرتی ویژه طلاب و روحانیون با موضوع دستاوردهای 13 آبان 40 مورد.

9 - اجرای تریبون آزاد در میادین اصلی مراکز استانها و شهرستانهای برخوردار از بافت جمعیتی شیعه و سنی 10 مورد.

10 - برپایی نشست‌های تخصصی با حضور فعالان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی اهل سنت در استانهای اهل سنت کشور.

11 - پویش مجازی #دوران_استقلال #دوران_استعمار همزمان با ۱۳ آبان ماه و تشکیل کمپین‌های متعدد مردمی با هشتک‌هایی همچون #دشمنی‌های آمریکا با ایران، #چرا با آمریکا دشمنیم،#آمریکا شیطان بزرگ، #آمریکا و امپراطوری جهان، #بدعهدی‌های آمریکا و حقوق بشر آمریکا در بیشتر مراکز استانی.

12 - برگزاری میزگردهای سیاسی و نشست‌های تخصصی بصورت پخش از طریق فضای مجازی با محوریت بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان‌ماه به تعداد 50 مورد، ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان با همکاری بسیج دانشجویی بسیج دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی.

13 - فضاسازی و تبلیغات گسترده در سطح شهر (پرتابل‌ها، بیلبوردها و عرشه‌های پل) توسط سازمان زیباسازی شهر تهران و سپاه حضرت محمد رسول الله (صلی الله علیه و اله وسلم) تهران بزرگ.

14 - اجرای 117 برنامه فرهنگی هنری در قالب‌های مجازی و حقیقی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که چند برنامه مهم آن به شرح زیر است:

الف - تولید محصول کمیک موشن چهل سردار با موضـوع شـهید لندی، برپایی فرهنگسـرای مقاومت در مقابل لانه جاسوسی در روز 13آبان، مسابقه ادبی از فهمیده تا لندی، تولید محتوا در قالب اینفوگرافی تحت عنوان «13 آبان تجلی آزادگی»، برپایی نمایشگاه عکس با عنوان تاریخ مستطاب آمریکا در فرهنگسراهای شهر تهران، تولیدات متنوع پادکست، ویدئوکلیپ و ... وانتشار در فضای مجازی.

ب - راه‌اندازی پویش در فضای مجازی تولید پادکست و کلیپ، پویش ساخت دست‌سازه با موضوعات استکبارستیزی، واکسن تولید داخل، شهید لندی و شهید فخری‌زاده و به درک واصل شدن بنی صدر، کلیشه‌زنی پرچم آمریکا و اسرائیل در ورودی مراکز تزریق واکسن، امضای طومار و بیانیه و حضور گسترده دانش‌آموزان عضو اتحادیه از اهم برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شهر تهران است.

15 - برپایی همایش فهمیده‌های انقلاب (تبیین نقش نوجوانان در گام دوم انقلاب) 30 مورد

16 - برگزاری مسابقه کتابخوانی آمریکا شیطان بزرگ از کتاب نیمکت‌های پاییزی (گزارشی از واقعه سیزدهم آبان ماه 1357 به قلم حمیدرضا شاه‌آبادی)

17 - برگزاری ویژه‌برنامه‌های تبیینی با دعوت از سخنوران انقلابی در مساجد و بقاع متبرکه برگزیده استانها 60 مراسم

18 - یل و تکریم فرزندان دانشجو و دانش‌آموز شهدای سلامت و مدافع حرم 100 مراسم

19 - برپایی نشست‌ها، سخنرانی‌ها، حلقه‌های معرفت، نشست‌های سیاسی، مسابقات فرهنگی، نمایشگاه در سطح بسیج و سپاه انصارالمهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف

20 - کلاس و کارگاه کارت پستال‌سازی برای دانش‌آموزان و نوجوانان و جوانان با موضوع ۱۳ آبان

21 - ایجاد پویش دانش‌آموزی (الماس صدف) برای دانش ‌آموزان دختر با موضوع حجاب و عفاف در 30 مرکز استان.

22 - چاپ و انتشار بروشور روشنگری با موضوع یوم الله 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی میان دانش‌آموزان کشور بویژه استفاده در شبکه اجتماعی شاد.

23 - چاپ و انتشار اقلام تبلیغاتی (پوستر، تراکت، بنر و...) و ویژه‌نامه‌های نشریات و مطبوعات کثیرالانتشار و بخش اعظمی از فضای مجازی کشور.

24 - برگزاری نمایشگاه بصیرت و نمایشگاه عکس با موضوع استکبارستیزی و یوم الله 13 آبان و به نمایش گذاشتن آثار باقیمانده لاشه هلکوپترهای سرنگون شده آمریکا در صحرای طبس در محل لانه جاسوسی در تهران و تدارک امکان بازدید دانشجویان و دانش‌آموزان از نمایشگاه ادوات جاسوسی آمریکایی‌ها در این محل.

25 - معرفی بیش از 490 شهید دانش‌آموز و انتشار زندگینامه، وصیتنامه و خاطرات این شهدای گرانقدر، دیدار با خانواده شهدای دانش‌آموز، مصاحبه با والدین شهدای دانش‌آموز در استودیو شهدای رسانه، مصاحبه با پیام‌آوران ایثار درخصوص نقش دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس و انتشار در فضای مجازی و برپایی نمایشگاه عکس شهدای دانش‌آموز در شهرستان‌ها از اهم برنامه‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران است

26 - برگزاری مسابقه کتابخوانی استکبارستیزی در بین نمازگزاران، برپایی مراسم ضد استکباری در مساجد استان تهران، طراحی و تدوین ویژه‌نامه چند رسانه‌ای 13 آبان جهت بهره‌برداری ائمه محترم جماعات توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد.

27 - برپایی بیش از 150 محافل ادبی و شب شعر در مراکز استانها و شهرستانها با حضور هنرمندان و شاعران انقلابی.

برنامه‌های میدانی

اجتماع مردمی و ضد استکباری مراسم 13آبان، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بیش از 800 شهر کشور و به صورت همزمان در ساعت 10 صبح روز پنجشنبه 13 آبان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

برخی از برنامه‌ها:

- برپایی پویش روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و حضور در فضای مجازی (13ABAN.ccoip.ir)

از 11 الی 15 آبان.

- نواخته شدن زنگ استکبارستیزی ساعت 8:30 دقیقه صبح روز 12 آبان در بیش از 110 هزار مدارس سراسر کشور و پخش از شبکه اجتماعی شاد. مراسم ویژه نیز در همین ساعت و همین روز در تهران و در دبیرستان پسرانه شهید کدخدایی واقع در میدان پاستور خیابان شهید آژیده و به دست جناب دکتر کاظمی سرپرست وزارتخانه آموزش و پرورش زنگ استکبار ستیزی نواخته خواهد شد.

- اختصاص بخشی از خطبه‌های نماز جمعه 7 آبان و جمعه آینده 14 آبان در بیش از 800 شهر و بخش به موضوع استکبار ستیزی ملت ایران توسط خطبای محترم و ائمه جمعه کشور.

- با تشکیل ستادهای 13 آبان در دفاتر این شورا در سراسر کشور، برنامه‌های متنوعی در استانها طراحی و اجرا می‌شود و از جمله، اعزام سخنران به تمامی استانهای کشور به جهت ایراد سخن در اجتماع مردمی 13 آبان

- بیش از 3500 عوامل رسانه‌ای اعم از خبرنگار، تصویربردار و عکاس، مراسم 13 آبان را در سراسر کشور پوشش خبری می‌دهند. در تهران 110خبرنگار و عکاس خارجی و بیش از 500 عکاس، خبرنگار و تصویر بردار داخلی این مراسم را پوشش خبری می‌دهند.

- حضور یکپارچه خانواده شهدا بویژه شهدای هسته‌ای، مدافعان حرم و مدافعان سلامت، جانبازان و ایثارگران، اقشار مختلف مردمی و تشکل‌های دانش‌آموزی و دانشجویی در مراسم.

- برگزاری مراسم ویژه تهران در روز ملی مبارزه با ا ستکبار جهانی مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا ساعت 10 صبح روز پنجشنبه 13/8/1400. سردار سرلشگر دکتر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنران ویژه این مراسم بوده و اجرای برنامه‌هایی چون مداحی حماسی، اجرای گروه‌های سرود دانش‌آموزی و رزم‌نوازان دژبان ارتش، قرائت بیانه دانشجویی و دانش‌آموزی وقرائت قطعنامه و ... نیز همراه خواهد بود.

مراسم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با فاصله گذاری اجتماعی به صورت چینش صندلی‌ها برگزار خواهد شد.

مراسم به صورت زنده از طریق برنامه شبکه اجتماعی شاد برای دانش آموزان نیز پخش می‌­شود.

مکان‌های تجمع برگزاری مراسم استکبار ستیزی مردم شهرستان های استان تهران در روز پنج‌شنبه ۱۳ آبان راس ساعت ۱۰ صبح به شرح زیر است:

ورامین: مقابل مسجد جامع شهرستان ورامین با سخنرانی استاندار تهران

شهریار: میدان شهدای گمنام

اسلامشهر: مقابل ناحیه مقاومت بسیج سیدالشهدا(ع)

شهرری: میدان نماز، مزار شهدای گمنام

پاکدشت: میدان آزادگان

رباط کریم: بلوار مصلی-میدان معلم

قدس: میدان مصلی

پردیس: نورالشهدا پردیس

فیروزکوه: گلزار شهدای فیروزکوه

بهارستان: فلکه دوم مدرسه علامه امینی گلستان

ملارد: مصلای شهرستان ملارد

پیشوا: صحن مطهر حضرت جعفر بن موسی الکاظم(ع)

قرچک: مقابل مسجد جامع قرچک

دماوند: مسجد جامع در جوار مزار شهدای گمنام

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار