هزینه بستری بیماران کرونای ،3 برابر بیماران عادی است

اردبیل(پانا) - مدیر کل بیمه سلامت اردبیل بیمه سلامت برای بستری هر بیمار کرونایی تا 3 برابر بیمار عادی هزینه می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۲۷۳۶۲
لینک کوتاه کپی شد
هزینه بستری بیماران کرونای ،3 برابر بیماران عادی است

به گزارش اداره کل بیمه سلامت اردبیل ،سید وحید خلیل الهی، مدیرکل بیمه سلامت استان با اعلام این خبر گفت: در یک سال گذشته میانگین هزینه بستری بیماران عادی 2 میلیون و 400 هزار تومان بوده است، در حالی که بیمه سلامت برای بستری هر بیمار کرونایی به طور متوسط 6 میلیون و 800 هزار تومان پرداخت کرده است.
وی با بیان اینکه بیمه سلامت تا 90 درصد هزینه بستری بیماران کرونایی تحت پوشش را پرداخت می کند افزود: بخشی از 10 درصد هزینه باقیمانده نیز از طرف بیمارستانهای دولتی تخفیف داده می شود.
مدیر کل بیمه سلامت استان با اشاره به اقدامات حمایتی دولت برای کمک به بیماران کرونایی افزود: از زمان شیوع کرونا دولت علاوه بر تامین هزینه درمان بیماران کرونایی، با روش های مختلف از جمله رایگان کردن بیمه سلامت برای اقشاری که وسع مالی لازم را ندارند، به کمک مردم شتافته است.
خلیل الهی از افرادی که وسع مالی کافی ندارند و هنوز از فرصت پیش آمده برای استفاده رایگان از خدمات درمانی بیمه سلامت استفاده نکرده اند خواست در اولین فرصت با مراجعه به دفاتر پیشخوان، برای ثبت نام در این بیمه کنند.
وی از افراد تحت پوشش این بیمه خواست در صورت گذشت نزدیک به یکسال از زمان بیمه شدن، با شماره گیری *1666# از سوابق بیمه ای خود اطلاع حاصل کند و در صورت پایان مدت اعتبار بیمه سلامت، آن را تمدید کنند.
گفتنی است هم اکنون 57 درصد از جمعیت استان اردبیل شامل 747 هزار نفر، تحت پوشش بیمه سلامت هستند و حدود 600 هزار نفر از این تعداد به صورت رایگان از خدمات بیمه سلامت بهره مند هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار