ضیا عربشاهی در گفت‌وگو با پانا

استقلال و پرسپولیس تیم‌های پرطرفداری هستند که ساختار باشگاهی ندارند؛ این وضع در آینده دردسرساز می‌شود

حیف است آسیا از حضور پرسپولیس و استقلال محروم شود

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس امیدوار است که ورزشی بودن وزیر جدید ورزش و جوانان باعث شود تا مشکلات پیش‌روی کسب مجوز حرفه‌ای پرسپولیس و استقلال حذف شود.

کد مطلب: ۱۲۲۷۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
استقلال و پرسپولیس تیم‌های پرطرفداری هستند که ساختار باشگاهی ندارند؛ این وضع در آینده دردسرساز می‌شود

ضیا عربشاهی در گفت‌وگو با پانا، درباره مشکلات استقلال و پرسپولیس برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا گفت: « خوشبختانه با رایزنی که مسئولان انجام داده‌اند مجوز حرفه‌ای صادر شد، هر چند که سه ماه فرصت دارند و باید هر چه سریعتر مدارک را ارسال کنند. اما به طور کلی این وضعیت برای دو تیم استقلال و پرسپولیس وضعیت بغرنجی است و در آینده نزدیک می‌تواند دردسرساز شود. استقلال و پرسپولیس دو تیم هستند که طرفداران زیادی هم دارند اما ساختار باشگاهی ندارند. »

وی ادامه داد: « یکی از فاکتورهای مجوز حرفه‌ای این است که استقلال و پرسپولیس به عنوان باشگاه ورزشی در دیگر رشته‌ها هم فعالیت کنند و از نظر بدهی خارجی مشکل نداشته باشند اما هیچ کدام از این دو فاکتور را ندارند. به نظرم الان سپاهان یکی از باشگاه‌هایی است که اکثر فاکتورهای لازم را دارد. دو تیم استقلال و پرسپولیس هواداران زیادی دارند. از طرفی تیم پرسپولیس سال‌هاست به عنوان قدرت برتر فوتبال آسیا شناخته می‌شود و‌حیف است که چنین تیمی با این شرایط از حضور در آسیا محروم شود. »

عربشاهی به مهلت تعیین شده برای حل مشکل صدور مجوز حرفه‌ای دو تیم اظهار کرد: « سجادی از جنس ورزش است و به همه مشکلات آگاه است. امیدوارم در این مدت مشکل استقلال و پرسپولیس حل شود. این دو تیم طیف عظیمی از هواداران را به خود اختصاص می‌دهند و حیف است با این شرایط این دو تیم از آسیا محروم شوند. امیدوارم در این فرصت سه ماهه که داده شده مسئولان ورزش به صورت ریشه‌ای و اساسی مشکلات را حل کنند تا دوباره هواداران هر دو تیم به خاطر صدور مجوز حرفه‌ای و حذف از آسیا نگرانی نداشته باشند. »

وی در ادامه به وضعیت پرسپولیس مقابل آلمینیوم اراک اشاره کرد و گفت: « تنها شکست پرسپولیس در فصل قبل مقابل آلمینیوم‌اراک بوده و قطعا این دیدار از حساسیت بالایی برخوردار است. پرسپولیس با دو پیروزی و روحیه خوب راهی این شهر شده تا شکست فصل قبل را جبران کند. من فکر می‌کنم پرسپولیس با توجه به شرایطی که دارد بتواند این تیم را شکست دهد و با دست پر به تهران برگردد. »

عربشاهی ادامه داد: « من فکر می‌کنم پرسپولیس بهتر است در این بازی با دو مهاجم بازی کند. ما وینگرهای خوبی در ترکیب تیم داریم و‌مدافعان کناری هم در هجوم و حملات شرایط خوبی دارند و پرسپولیس می‌تواند در این دیدار موفق عمل کند. »

پیشکسوت پرسپولیس در پایان درباره ارزیابی‌اش از فصل جدید لیگ برتر فوتبال عنوان کرد: « هنوز نمی‌توان ارزیابی درستی از تیم‌ها داشت چرا که تاکنون چند دیدار برگزار شده اما برای پرسپولیس که ۵ عنوان قهرمانی را دارد قطعا مسابقات سختی پیش روست چرا که باید تلاش کنند از عنوان خود دفاع کنند بنابراین قرمزها باید با همدلی و اتحاد هم تلاش کنند تا موفقیت‌های خود را در این فصل هم ادامه دهند. تیم‌های سپاهان، گل‌گهر و استقلال هم جزء مدعیان قهرمانی هستند و رقابت با آنها سخت خواهد بود. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار