تاریخی خبر داد

راه‌اندازی مرکز اردوهای تربیتی تشکیلاتی برای دانش‌آموزان دوره متوسطه

اردوها از پایان آبان حضوری می‌شوند/ایران قوی در اوج افتخاریم، شعار اتحادیه برای شرکت در برنامه‌های روز ۱۳ آبان است

تهران (پانا) - دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در آستانه روز دانش‌‌آموز به تشریح فعالیت‌ها و دستاوردهای اتحادیه پرداخت.

کد مطلب: ۱۲۲۶۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی مرکز اردوهای تربیتی تشکیلاتی برای دانش‌آموزان دوره متوسطه

حسین تاریخی در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه که به مناسبت چهل و سومین سالروز تاسیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و در آستانه روز دانش‌آموز برگزار شد ضمن گرامیداشت ایام ۱۳ آبان اظهار کرد: انقلاب اسلامی از بدو پیروزی نشان داد قشر نوجوان صرفا یک مخاطب و قشر بهره بردار از انقلاب نیستند بلکه اینان دست اندرکار انقلاب هستند و هرجا که در مسیر انقلاب گره ای ایجاد شده وارد شدن نوجوانان و دانش‌آموزان برای حل مشکل راهگشا بوده است.

وی افزود: جدی ترین موضوع ۱۳ آبان است که دانش‌آموزان به میدان مبارزه وارد شدند و برخی در این مسیر به شهددت رسیدند.

تاریخی بیان کرد: وقتی فرزندان ما در تشخیص هویت اسلامی از ما جلوتر هستند غیرت عمومی بین آحاد مردم اتفاق می‌افتد.

دانش‌آموزان یکی از عناصر تاثیرگذار هستند

دبیرکل اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان ادامه داد: هرجا که انقلاب اسلامی احساس کرده باید گام متفاوتی برداشته شود حضور دانش‌آموزان در این بین موثر بوده است. بیانیه گام دوم نیز ناظر به این موضوع است که برای رقم خوردن تمدن اسلامی یکی از عناصر تاثیرگذار دانش‌آموزان هستند.

وی با بیان اینکه ما به عنوان قدیمی ترین تشکل دانش‌آموزی این نقش آفرینی را به رسمیت شناخته ایم اظهار کرد: رده سنی جوان ۱۵ تا ۲۹ سال است که این افراد نقش موثری در جامعه دارند جابجا کردن این رده سنی مطلوب نیست باید هویت بخشی به قشر دانش‌آموز در رده جوان و همچنین در رده نوجوان صورت گیرد.

تاریخی عنوان کرد: ساختار تعلیم و تربیت در سال‌های گذشته با وجود تدوین سند تحول به نقطه مطلوب خود در مواجهه تربیتی دست پیدا نکرده و باید در این راستا تلاش مضاعف صورت گیرد.

توجه به پرورش و تربیت دانش‌آموزان

دبیرکل اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به اینکه امیدواریم در دولت جدید امر پرورش و تربیت دانش‌آموزان به جد مورد توجه باشد بیان کرد: در این موضوع نقش تشکل‌های دانش‌آموزی برای تحقق تربیت ۶ ساحته موثر است. ساختار آموزش و پرورش باید به سیاست گذاری و راهبری نزدیک شود تا در کارها موفق باشد.

وی ادامه داد: در مجموعه انجمن اسلامی در سال گذشته در بیش از ۱۲ هزار مدرسه فعال بودیم در دوران کرونا و مجازی بودن آموزش‌ها از نظر کمی افزایش فعالیت داشتیم.

تاریخی تصریح کرد: در کرونا امکان ارتباط گیری با بدنه دانش‌آموزی از طریق فضای مجازی تسهیل و عدالت فرهنگی و تربیتی تقویت شده است.

دبیرکل اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان ادامه داد: در کنار فرصت‌های فضای مجازی تهدیدهای این فضا نیز جدی و خطرناک است. راه اندازی مرکز اردویی اردوبهشت یکی از بی نظیرترین فعالیت‌های ما بود که رقم خورده است.

تجربه فعالیت‌های اردویی برای دانش‌آموزان

وی در این باره با بیان اینکه پایان آبان ماه اردوها حضوری خواهند شد اضافه کرد: این مرکز تخصصی بر طراحی اردوهای تربیتی و تشکیلاتی تمرکز دارد و به دانش‌آموزان دوره متوسطه کمک می‌کند تا تجربه فعالیت اردویی را در طول تحصیل رقم بزنند.

تاریخی افزود: در بحث تاریخ شفاهی نیز فعالیت‌هایی داشته ایم که در سال گذشته مستندات فعالیت‌ها ثبت شد. بخش جدی از این امر به نقش جنبش‌های دانش‌آموزی برمی‌گردد.

دبیرکل اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان ادامه داد: کار ویژه دیگر ما در سال جاری حوزه فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی است به دلیل وجود آسیب‌های اجتماعی باید این موضوع به جد پیگیری شود.

تقویت بنیه‌های فرهنگی و اجتماعی

وی افزود: در مجموعه اتحادیه نسبت به تقویت بنیه‌های فرهنگی و اجتماعی اقدام کردیم تا بتوانیم اقدامات پیشگیرانه ای برای جلوگیری از ورود دانش‌آموزان به آسیب‌های اجتماعی انجام دهیم.

تاریخی به روز ملی استکبارستیزی و ۱۳ آبان اشاره کرد و گفت: با وجود تمام محدودیت‌های وارد شده به مردم با همراهی اعتقادی و ایمانی آحاد ملت، شعار انقلاب اسلامی به عنوان دستورکار ویژه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: روز ۱۳ آبان اهمیت دارد و محور بودن دانش‌آموزان در گرامیداشت این روز ویژه خواهد بود. با ایران قوی در اوج افتخاریم، شعار امسال ۱۳ آبان است.

دبیرکل اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان به جزئیات برنامه‌های این انجمن برای روز ۱۳ آبان اشاره و اظهار کرد: برگزاری وبینارهای جنبش دانش‌آموزی، برنامه‌های مشترک با ائمه جماعات در مصلی‌ها، راهپیمایی و تجمعات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تولید محتواهای رسانه ای در قالب کاروان‌های سرود از جمله این اقدامات است.

نحوه عضویت در انجمن اسلامی دانش‌آموزان

تاریخی درباره نحوه عضوگیری دانش‌آموزان در اتحادیه گفت: این امر با شرکت در جشنواره ستارگان در پایه متوسطه اول و مقطع هشتم صورت می‌گیرد که این دانش‌آموزان از سوی مربیان پشتیبانی می‌شوند.

وی توضیح داد با تولید بسته‌های نوجوانانه برای خانواده‌ها سعی کردیم سناریوهای تربیتی را به آنان بشناسانیم. قصد داریم ذهن خانواده‌ها را در این باره آماده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار