در اولین جلسه معاونان پرورشی منطقه ۱۳ مطرح شد:

محبوبیت و مقبولیت معاونان و مربیان پرورشی نقش مهمی در فرایند تربیت دارد

تهران(پانا) - کار پرورشی یک کار میدانی و عملیاتی است و تأثیرگذاری آن با حضور دانش‌آموزان کامل می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۲۶۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد
محبوبیت و مقبولیت معاونان و مربیان پرورشی نقش مهمی در فرایند تربیت دارد

جلسه معاونان پرورشی منطقه ۱۳ با حضور علی امیری؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه، فیروزه طالبی؛ مدیر سازمان دانش آموزی؛ محمد افشار؛ کارشناس عترت و اقامه نماز، الهام فتاحی؛ کارشناس فرهنگی هنری و معاونان پرورشی به صورت وبینار برگزار شد.


علی امیری؛ معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۳ گفت: بیماری کرونا و شرایط به وجود آمده کار را برای حوزه تربیتی در قیاس با دیگر حوزه ها سخت تر کرده است؛ چون کار پرورشی یک کار میدانی و عملیاتی است و تأثیرگذاری آن با حضور دانش آموزان کامل می شود.
وی افزود: در کنار تجربیات تلخ و اتفاقات ناخوشایندی که از کرونا داشتیم اما دستآوردهای خوبی هم در این حوزه به دست آوردیم که از جمله آنها می توان به آشنایی، تجهیز و دریافت آموزه های فضای مجازی که به عنوان یک مکمل در خدمت آموزش و پرورش قرار گرفت، اشاره کرد.
سپس امیری به برنامه ها و فعالیت های انجام شده و در دست اقدام حوزه پرورشی اشاره کرد و گفت: باید با تعامل، همکاری و روحیه و رویکردی تازه و با تمام قوت و توان در میدان و عرصه پرورشی حضور پیدا کنیم و امیدوارم این امر با مشارکت و حضور پر شور دانش آموزان در فضای مجازی و همچنین به صورت حضوری جلوه ای زیباتر پیدا کند.
در ادامه الهام فتاحی کارشناس فرهنگی و هنری منطقه ضمن قدردانی از زحمات و پیگیری های مربیان، معاونین و مدیران تلاشگر که با توجه به بیماری کرونا و شرایط مجازی بار مضاعفی را بر دوش کشیدند؛ عنوان کرد: تلاش همه ما در حوزه فرهنگی و هنری این است که پس از کشف و شناسایی استعدادهای دانش‌ آموزان آنها را در مسیر درست هدایت کرده و در بستر امن آموزش و پرورش به نام یک هنرمند آنها را به مراحل بالاتر برسانیم.
فتاحی بیان کرد: اهم فعالیت های فرهنگی هنری برگزاری جشنواره های پرسش مهر، دانایی و توانایی و جشنواره‌ فرداست که امید می‌رود بیش از سالهای قبل موجب جذب دانش‌آموزان مستعد شود.
وی با تاکید بر ترغیب دانش آموزان به شناخت بزرگان ادب و فرهنگ ایران زمین خواست که دانش آموزان مقاطع مختلف در برنامه‌ حافظ خوانی و شاهنامه‌خوانی که در طی سال تحصیلی از طرف کارشناسی فرهنگی‌هنری منطقه برگزار خواهد شد شرکت کنند.
سپس فیروزه طالبی؛ رئیس سازمان دانش آموزی در خصوص فعالیت ها و برنامه های سازمان در سال تحصیلی جدید گفت: با توجه به تغییرات و به روز رسانی سند تحول تشکیلات پیشتازان و تطبیق آن با اسناد بالادستی که این بازنویسی و اعمال تغییرات بعداز 22 سال و با تلاش فراوان و دقت بالایی به انجام رسیده و در اختیار ما قرار گرفته است، بنابراین انتظار می رود شیوه نامه جدید به دقت مطالعه و موارد مربوطه اعمال شود.
وی عنوان کرد: در خصوص جذب پیشتازان حداقل باید 30 درصد دانش آموزان هر مدرسه عضو این تشکلات قرار بگیرند و در مورد انتخابات شورای دانش آموزی که در نوزدهم آبان ماه به انجام می رسد همکاران می توانند از همین حالا کاندید ها را مشخص کرده و تبلیغات مورد نظر را شروع کنند و همچنین شما عزیزان در خصوص برنامه ها و مسابقات پیش رو می توانید قبل از ارسال بخشنامه ها و شیوه نامه ها شرایط و مقدمات مربوطه را فراهم کنید.
در پایان محمد افشار کارشناس قرآن، عترت و نماز گفت: باتوجه به اینکه یک شیوه نامه جامع و کامل توسط کارشناسان منطقه تهیه و تنظیم شده است، از همکاران محترم خواهش می کنم بر اساس شیوه نامه دریافتی، موارد خواسته شده را برای ما ارسال کنند و همچنین در کانالی که در شبکه شاد با نام معاونت پرورشی منطقه تشکیل شده، عضو شوند تا بخشنامه ها، اطلاعیه ها و موارد دیگر به سرعت به اطلاع آنها رسانده شود.
افشار افزود: ملاک برگزاری و ارزیابی فعالیت ها و مسابقات قرآن، عترت و نماز، شیوه نامه جدید ندای رحمت است که با تغییراتی که در شیوه نامه ایجاد شده، همانند سال های گذشته بعد از بومی سازی در اختیار همکاران قرار خواهد گرفت.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ عرفان نوری تبار، منطقه ۱۳

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار