معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۴:

آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان، راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی

تهران (پانا) - معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی منطقه ۱۴ ضمن اشاره به تقویت مهارت‌های زندگی در جامعه عنوان کرد یادگیری مهارت‌های زندگی می تواند افراد را در مقابل عوامل خطر، بیمه و محافظت کند.

کد مطلب: ۱۲۲۵۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان، راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی

جلسه مشاوران منطقه ۱۴ به صورت مجازی و با حضور محمد عدل لاله؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۴، اعظم غضنفری؛ کارشناس مشاوره و امور تربیتی منطقه و سایر کارشناسان حوزه مشاوره، در منطقه ۱۴ برگزار شد.

محمد عدل لاله؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۴ در این جلسه، در خصوص اهمیت جایگاه مشاور در مدرسه در رابطه با هدایت تحصیلی دانش‌آموزان، کسب رتبه‌های برتر علمی، ارتباط چهره به چهره با دانش‌آموزان، آگاهی دادن به دانش آموزان در خصوص آسیب های اجتماعی، نکات مهمی را بیان کرد.

عدل لاله گفت: یکی از راه های مفید، کم هزینه و زود بازده در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی، آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان توسط مشاوران مدارس است.

وی افزود: یادگیری و تقویت مهارت های زندگی در جامعه، باعث می شود افراد در مقابل عوامل خطر، بیمه و محافظت شوند.

عدل لاله خاطرنشان کرد: آموزش مهارت های زندگی توسط مشاوران و در قالب گروه های همسالان و همتایان، یکی از راه های مؤثر در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی است.

وی در پایان گفت: تشکیل کمیته فوریت ها به صورت منظم و ارتباط مستمر با سامانه نماد و ارجاع دانش آموزان، از اهم اقدامات مشاوره جهت پیگیری وضعیت سلامت روان دانش آموزان است.

در ادامه اعظم غضنفری؛ کارشناس مشاوره و امور تربیتی، گزارش اجمالی از عملکرد مشاوران در سال گذشته بیان کرد و گفت: رسالت ما در این برهه از زمان ایجاب می کند تا نسلی بالنده، خلاق و پویا تحویل جامعه دهیم چون کودکان و نوجوانان آینه تمام نما و عملی رفتارهای ما هستند.

در خاتمه تعدادی از مشاوران مدارس در خصوص مشکلات و مسائل کاری خود در مدارس نکاتی را بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار