آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

آخرین اخبار از بازگشایی مدارس؛ فردا برای بازگشایی حضوری ابتدایی‌ها تصمیم‌گیری می‌شود

تهران (پانا) - هفته گذشته آموزش و پرورش با اخباری پیرامون چگونگی بازگشایی مدارس از نیمه دوم آبان‌ماه همراه بود که در این راستا علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش خبر داد مدارس متوسطه دوره دوم از ۱۵ آبان‌ماه و مدارس دوره اول متوسطه از ابتدای آذرماه بازگشایی می‌شوند.

کد مطلب: ۱۲۲۵۶۱۷
لینک کوتاه کپی شد
آخرین اخبار از بازگشایی مدارس؛ فردا برای بازگشایی حضوری ابتدایی‌ها تصمیم‌گیری می‌شود

در هفته ای که گذشت اخباری مانند چگونگی ثبت سفارش تک جلدی کتاب‌های درسی، افزایش مراکز مشاوره آموزش‌وپرورش استثنایی به ۵۵ مرکز، جزئیات برگزاری سومین دوره جشنواره فرهنگی هنری کانون‌های فرهنگی تربیتی، پیام تسلیت سرپرست آموزش و پرورش در پی حادثه ناگوار «روستای بنواسحاق بازار» چابهار، معادل‌یابی فارسی 100 واژه تخصصی در آموزش‌وپرورش استثنایی، جزئیات برنامه‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی در هفته دانش‌آموز، انتصاب مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش، اعلام نتایج پویش ملی «مهربان‌ترین پدر»، نحوه بازگشایی مدارس براساس دوره‌های تحصیلی از نیمه آبان‌ماه جز سرتیتر اخبار وزارت آموزش و پرورش بود.

در گزارش پیش رو جزئیات برخی از اخبار منتشر شده را مرور می‌کنیم:

آموزش مجازی نمی‌تواند جایگزین آموزش و یادگیری حضوری شود

زهرا علی اکبری یک کارشناس تعلیم و تربیت با بیان اینکه با وجود بازگشایی مدارس از آبان‌ماه نیز، بدون تردید آموزش به شکل ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی خواهد بود گفت اگرچه در دو سال اخیر بسیاری از معلمان به طور خستگی‌ناپذیری برای سازگاری دانش‌آموزان با محیط آنلاین و آموزش مجازی تلاش کرد‌ه‌اند، اما باید پذیرفت که آموزش مجازی به سادگی نمی‌تواند جایگزین آموزش و یادگیری حضوری شود.

وی همچنین تاکید کرد شبکه شاد با بررسی‌های فنی و آموزشی صاحب‌نظران، بر ظرفیت‌های خود افزوده است.

آیین‌نامه اجرایی مدارس 3 سال به صورت آزمایشی اجرایی می‌شود

محمود امانی تهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش این هفته در نشست خبری بیان کرد آیین‌نامه اجرایی مدرسه یک درسنامه و مفصل‌ترین مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است که هدف آن ارتقای جایگاه مدرسه است؛ لذا، تقویت ارتباطات مدرسه، تمرکز زدایی، مشارکت‌جویی و ...، در دستور کار مدرسه قرار خواهد داشت.

وی خبر داد آیین‌نامه اجرایی مدارس 3 سال به صورت آزمایشی اجرایی می‌شود.

امانی با بیان آخرین وضعیت اعطای گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای معلمان تاکید کرد: یکی از شرایط ورود به رتبه بندی این است که فرد باید گواهینامه صلاحیت معلمی داشته باشد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد در مصوبه اخیر شورای انقلاب فرهنگی موضوع صلاحیت حرفه‌ای معلمان و دارا بودن گواهینامه آن در تمام دوره‌های کاری مورد تاکید بوده است براین اساس شورا وارد عرصه عمل شد تا آن را به یک برنامه عملیاتی تبدیل کند.

زمان بازگشایی مدارس کشور اعلام شد

سیدجواد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش گفت تمامی مدارس کشور از نیمه دوم تا آخر آبان‌ماه جاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شرایط مد نظر بازگشایی می‌شوند.

برگزاری دوره‌های کیفیت‌بخشی برای مدرسین و دانش‌آموز خبرنگاران پانا

اسماعیل بحری زاده مشاور وزیر و قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی در جلسه هیات امنای سازمان دانش‌آموزی به بیان اقدامات و فعالیت‌های این سازمان در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ پرداخت و آنان را در ۳ بخش فعالیت پیشتازان، مجلس دانش‌آموزی و خبرگزاری پانا تقسیم کرد.

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش نیز در این جلسه اعلام کرد اهمیت سازمان دانش‌آموزی در کنار تشکل‌های دانش‌آموزی بالاست‌ و باید درون سازمان دانش‌آموزی تشکل‌های دیگر شکل بگیرد تا مسائل اجتماعی را دنبال کند.

کاظمی همچنین با بیان اینکه باید بسته تحولی با نگاه کیفیت بخشی و عمق بخشی دنبال شود اظهار کرد: نسخه بازمهندسی تشکیلات پیشتازان با قوت ادامه پیدا کند و ایرادات کار گرفته شود.

بازگشایی مدارس ابتدایی به کجا رسید؟

علیرضا کاظمی در نشست صمیمی با مدیران مناطق و شورای معاونین آموزش و پرورش شهر تهران که در محل مرکز رفاهی خانه معلم منطقه 5 برگزار شد بیان کرد: باید برای چهارسال آینده الگوی دقیقی در جهت ساماندهی نیروی انسانی داشته باشیم.

وی خبر داد مدارس متوسطه دوره دوم از ۱۵ آبان‌ماه و مدارس دوره اول متوسطه از ابتدای آذرماه بازگشایی می‌شوند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ادامه اعلام کرد بازگشایی حضوری دوره ابتدایی روز شنبه در دستورکار بررسی ستاد ملی کرونا قرار گرفته است و ما در بازگشایی این دوره نیز تابع تصمیمات و سیاست‌های ستادملی کرونا هستیم.

محتوای آموزشی و تشکیلاتی تا دو هفته دیگر به استان‌ها ابلاغ می‌شود

جلسه توجیهی تبیین بسته تحولی سازمان دانش‌آموزی با حضور سیدهادی دلبری معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش‌آموزی، معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی و مدیرعامل خبرگزاری پانا برگزار شد.

در این جلسه بیان شد که دوره آموزشی بسته تحولی سازمان دانش‌آموزی برای تمامی رابطین استانی به صورت سراسری برگزار می‌شود.

اردشیر دهقانی معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان نیز در این جلسه خبر داد محتوای آموزشی و تشکیلاتی تا دو هفته دیگر به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار