سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خبر داد:

آغاز طرح مصباح الهدی درشهرستان‌های تهران با موضوع سیره و سبک زندگی حضرت زهرا

تهران(پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از آغاز اجرای هفتمین دوره طرح مصباح‌الهدی استان با موضوع سیره و سبک زندگی حضرت فاطمه الزهرا (س) در 5 مرحله با برنامه‌های متنوع به صورت مجازی در بستر شبکه دانش‌آموزی شاد خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۵۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد
آغاز طرح مصباح الهدی درشهرستان‌های تهران با موضوع سیره و سبک زندگی حضرت زهرا

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، سید مجتبی هاشمی گفت: زندگی اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) راهنمای بسیار روشنی است برای کسانی که بخواهند به بهترین حیات دنیوی و اخروی دست یابند، طرح مصباح‌الهدی (امام شناسی و سبک زندگی اسلامی) همه ساله در مدارس با محوریت زندگی یکی از معصومین (علیهم السلام) برگزار می‌شود، امسال نیز معرفی سبک و سیره حضرت فاطمه زهرا (س) در مدارس استان در پنج مرحله به شرح زیر طراحی و در سال تحصیلی 1401-1400 اجرا خواهد شد.

مرحله اول، همزمان با میلاد حضرت رسول اکرم (ع) و امام جعفر صادق (ع) به صورت پخش زنده برگزار خواهد شد. مرحله دوم، همزمان با میلاد حضرت زینب (س) مسابقه کتابخوانی مجازی (ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه و پایه پنجم و ششم ابتدایی) برگزار خواهد شد. مرحله سوم، همزمان با ایام شهادت جانگداز حضرت فاطمه زهرا (س)، ویژه برنامه سوگواره بغض نی با همکاری مناطق در بستر شبکه دانش آموزی شاد برگزار خواهد شد. مرحله چهارم، همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت امیر المومنین (ع) پویش مجازی عطر یاس در سه بخش (هنری،ادبی، معرفتی) در بستر شبکه شاد برگزار خواهد شد و مرحله پنجم، همزمان با سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س)، اختتامیه و تقدیر از منتخبین طرح صورت خواهد گرفت.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران حضرت زهرا (س) را الگوی برجسته‌ای برای زنان و مردان جهان دانست و بیان کرد: در جامعه امروز که نظام سرمایه‌داری غرب با تهاجم فرهنگی خود سعی دارد الگویی مبتذل و غیرانسانی برای زنان و دختران مسلمان ارائه کند مسلما" پرداخت به ابعاد گوناگون شخصیتی آن حضرت می‌تواند الگوی عملی مناسبی برای جامعه مسلمان باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار