یک هنرمند خراسانی تاکید کرد:

هنر بهترین ابزار برای شناسایی هوش هفت‌گانه است

مشهد(پانا) - یک هنرمند خراسانی از جمله مهم‌ترین اهداف و مأموریت‌های یک جشنواره فرهنگی هنری را کشف استعداد دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۲۲۵۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
هنر بهترین ابزار برای شناسایی هوش هفت‌گانه است

مجتبی خان قیطاقی از ۵ سالگی توانست به صورت نیمه حرفه ای در هنر شروع به کار کند. در زمینه هنرهای تجسمی و موسیقی خراسانی سابقه تدریس دارد و در ۳۰ دوره از مسابقات و جشنواره های فرهنگی داور بوده و در انتخاب آثار سهم داشته است.

وی در گفت‌وگو با پانا گفت: «ما با برگزاری جشنواره های فرهنگی مختلف سعی داریم دانش آموزان هنرمند را پیدا کرده و در شکوفایی استعداد های آنها کمک کنیم. این جشنواره ها در ۱۰۰ رشته تخصصی برگزار می‌شود.»

خان قیطاقی افزود: «معاونان پرورشی، سفیران فرهنگی هستند که تبلیغ و تعیین اهداف برگزاری مسابقات بر عهده این عزیزان است تا بتوانند دانش آموزان بیشتری را به سمت هنر سوق دهند. فرهنگ در پیرامون دانش آموزان پرسه می زند و اگر ما از فرهنگ نیاکانمان حمایت نکنیم در نتیجه فرهنگ کشورهای غربی به ذهن دانش آموزان نفوذ خواهد کرد.»

این هنرمند ادامه داد: «ما تنها در عرصه هنر می توانیم به بهترین شکل تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان را شناسایی کنیم، چرا که رشته هنر عملی است و ما تنها از راه کلام نمی توانیم تشخیص دهیم در چه رشته ای و در چه زمینه ای از هوش ویژه ای برخوردار هستند.»

وی تاکید کرد: «هنر بهترین ابزار، برای شناسایی هوش هفت‌گانه است، از این جهت که هنر در کنار باقی رشته ها نقش بسزایی دارد. همچنین آموزش و پرورش باید در طول سال حداقل ۱۰ جلسه کارگاه فرهنگی، هنری برای همکاران پرورشی مدارس برگزار کند تا با همفکری و مشورت برنامه های فرهنگی مناسبی برای دانش آموزان صورت گیرد. چرا که از دل این کارگاه ها، پنجره هایی باز می شود که گره گشای کشف استعدادها است. مهم ترین بودجه برای برگزاری جلسات خلاقیت، سایت گذاری و تفکر است.»

خان قیطاقی در پایان افزود: «من از مسئولین مربوطه تقاضا دارم هنر را در اولویت قرار دهند و فقط شعار نباشد و بودجه ای به این بخش اختصاص دهند. همچنین به دانش آموزان توصیه می‌کنم در تمامی مسابقات و جشنواره های فرهنگی شرکت کنند و به دنبال شکوفایی استعداد خود باشند.»

خبرنگار سمیه سعادتمند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار