نویدادهم:

در نگاه تحولی به مدرسه، «فضا» نقش مهمی در فرآیند آموزشی دارد

تهران (پانا) - مشاور ارشد وزیر در اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش  با تأکید بر ضرورت نگاه تحولی به مدرسه گفت تمرکز سند تحول بنیادین بر «مدرسه تربیت‌محور» است که در این نگاه تمام فضاهای فیزیکی نیز در فرآیند آموزش و پرورش نقش و تأثیر دارند.

کد مطلب: ۱۲۲۴۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
در نگاه تحولی به مدرسه، «فضا» نقش مهمی در فرآیند آموزشی دارد

مهدی نوید ادهم در گردهمایی معاونان و مدیران کل حوزه ستادی و استانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تأکید بر اهمیت نگاه تحولی به مدرسه و نظام آموزشی گفت: این تحول را باید ابتدا در تعریف مدرسه به عنوان «کانون تربیتی محله» و سپس در نقش و کارکرد آن داشته باشیم.

وی با بیان این که مدرسه به مثابه ظرفی است که باید متناسب با مظروف خود باشد، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین مدرسه باید پاسخگوی نیازهای روز اجتماع و تجلّی بخش رویکرد نوین به اهداف و مأموریت‌های خود بر اساس همان تعریف باشد. بنابر این تمام تمرکز سند بر «مدرسه تربیت محور» است.

نوید ادهم خاطرنشان کرد: در نگاه تحولی، آموزش و پرورش یک «نظام فرهنگی» است که باید دانش آموزان را برای خوب زیستن آماده کند؛ در این راستا فناوری‌های نوین و بسترهای الکترونیکی، نقشی بی بدیل در آینده آموزش و پرورش دارند.

مشاور ارشد وزیر در اجرای سند تحول بنیادین، با تأکید بر نقش فضای آموزشی در تحقق اهداف تعلیم و تربیت تصریح کرد: در رویکرد نوین و تحولی، فضا نیز با دانش‌آموز صحبت می‌کند پس آنچه ضرورت دارد این است به اقتضای تحولات محیطی در ساختارها و مأموریت‌ها، تغییراتی صورت گیرد.

نوید ادهم با اشاره به تشکیل کمیسیون «مدرسه‌یاری» در جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، هدف از تشکیل این کمیسیون را کیفیت‌بخشی به اجرای برنامه‌های آموزشی و پرورشی در مدرسه و تحول در محتوا و نرم‌افزار برشمرد و اضافه کرد: بهره‌مندی از ظرفیت و توانمندی خیّرین در مدیریت مدرسه و حمایت از برنامه‌ها از استراتژی‌های اصلی کمیسیون «مدرسه‌یاری» است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار