نواختن زنگ هفته بهداشت روان در آذربایجان شرقی

تبریز(پانا) -آیین بزرگداشت و نواختن زنگ هفته بهداشت روان در دبیرستان دخترانه دوره اول حضرت فاطمه زهرا (س) ناحیه۴ تبریزو با شعار  " سلامت روان و فرصت برابر و عادلانه برای دریافت خدمات ارتقایی، پیشگرانه و مشاوره ای" برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۲۲۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد
نواختن زنگ هفته بهداشت روان در آذربایجان شرقی

این مراسم با راه اندازی پایگاه سلامت روان در مراکز مشاوره آموزش و پرورش که از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ بعد از ظهر خدمات می دهند همراه بود.
طاهر علمی در این مراسم ضمن تبریک هفته بهداشت روان به دانش آموزان، معلمان و اولیا ونیز تشکر از خدمات رایگان مشاوران محترم گفت: برای اینکه موجودات زنده رشد و تکامل یابند به سه چیز نیاز دارند تربیت،امنیت وآزادی.
وی افزود: در این میان تربیت انسان همچون خود انسان امری بسیار پیچیده است و امر تربیت مشتمل بر انواعی چون تربیت اجتماعی ، اخلاقی و هنری و ...‌ و دیگر موارد تربیت است.
علمی به مسئولیتهای معلمان و خانواده ها اشاره کرد و گفت: ما چندین مسئولیت داریم که یکی از آنها مسئولیت اجتماعی در مقابل جامعه و دانش آموزان است و در این میان توجه به بهداشت روان دانش آموزان چه در خانه و چه در مدارس از اولویت بالای بر خوردار است.در وحله اول اولیای دانش آموزان در سلامت روان فرزندان شان دارای نقش حرفه ای اند و در وحله دوم مسئولیت معلمان مهم و قابل توجه است.
وی افزود: معلمان فقط مسئول پرورش نیروی عقلی و آشنا ساختن آنان با مسائل اجتماعی روز نیست بلکه آنان مسئول و تغییر،اصلاح رفتار های ناسازگاری، تامین بلوغ عاطفی و سلامت دانش آموزان نیز هستند.
علمی گفت: عدم توجه به بهداشت روانی میتواند اثرات جبران ناپذیری در جامعه ایجاد کند و باعث بالا رفتن خیلی از اختلالات روانی در بین دانش آموزان گردد. همه این موارد ریشه در شکل گیری بهداشت روانی فرد در دوران کودکی دارد. پس هفته بهداشت روان فرصتی است تا جامعه و بویژه والدین دانش آموزان را متوجه اهمیت این موضوع کنیم تا با اقدامات موثر، در راستای ارتقای سلامت روان جامعه دانش آموزی گامهایی را بردارند.
این مقام مسئول ادامه داد: بهداشت روان مهمترین عامل پیشرفت و از جمله معیار های اصلی ارزیابی سلامت یک جامعه بشمار می رود.
وی در پایان از تلاش و همت مدیران و معاونین و معلمان و بویژه از همکاران مشاور مدارس و مراکز مشاوره و هسته های مشاوره و نیز از همکاران خدوم اداره امور تربیتی و مشاوره و مراقبت از آسیبهای اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان که خالصانه در راه ارتقای سلامت روان آحاد جامعه دانش آموزی و خانواده ها تلاش می کنند، تقدیر نمود .

شایان ذکر است سازمان بهداشت جهانی در تعریف بهداشت آورده است: "بهداشت روان در درون مفهوم کلی بهداشت قرار دارد و بهداشت یعنی توانایی کامل برای ایفای نقش های روانی و جسمانی".

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار