کارشناس علوم تربیتی و مشاوره:

بهترین الگوی دانش‌آموزان پدران و مادران هستند

کاشمر( پانا)- کارشناس روانشناسی در جلسه هفته بهداشت روان بیان کرد بهترین الگوی دانش‌آموزان پدران و مادران هستند.

کد مطلب: ۱۲۲۱۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد
بهترین الگوی دانش‌آموزان پدران و مادران هستند

حجت‌الاسلام علی مشهدی کارشناس روانشناسی تربیتی در جلسه هفته بهداشت روانی گفت: یکی از کارهای سخت و دشوار کار تربیت است‌ وامیدوارم همه ما جزء کسانی باشیم که در تربیت یک نسل پویا و با نشاط در ایران اسلامی گام برداریم.

وی افزود: سن نوجوانی سنی خاص هست متاسفانه قبلا گفته میشد این سن بحرانی است ولی اینگونه نیست و سن هیجانات و تضاد ها است، اگر تربیت درستی برای دانش آموزان درنظر گرفته نشود ممکن است موجب بحران ها و مشکلاتی شود،به طور کلی دانش آموزان بین ۱۲ تا ۱۸ سال که دوره نوجوانی را پشت سر می گذارند یک سری خصوصیاتی دارند که برای آینده آن ها بسیار تاثیر گذار است والدین و مربیان و معلمان در این دوره نقش دارند و اگر بتوانند نقش خودشان را درست ایفا کنند و با دانش آموز درست برخورد کنند می‌توانند انسان های موفقی باشند ولی اگر این برخورد ها درست نباشد شاید در آینده فرزندان نقش منفی داشته باشد.

مشهدی ادامه داد: دانش اموزان در این سن بیشتر تحت تاثیر عمل و اطرافیان خود هستند ونوجوان در این سن دنبال استقلال هست و همچنان نیاز به محبت و توجه دارند.

کارشناس تربیتی در ادامه گفت: کنجکاوی دیگر ویژگی نوجوانان است ولازم است که در این سن حتما تقویت اعتماد به نفس جدی گرفته شود و دانش آموز به شدت نیاز دارد که کسی او را تشویق کند.

مشهدی افزود : پدران و مادر ها بهترین الگوی رفتاری و تربیتی برای فرزندان هستند ،اطرافیان دانش آموز علاوه بر عشق و علاقه به او باید اقتدار نیز داشته باشند و باید در کار تربیتی در برخورد با این دانش آموزان دقیق باشند و آن ها را در انجام های صحیح تشویق کنند در کنار این ها والدین و معلمان باید صبور باشند و نباید دانش آموزان را با یکدیگر مقایسه کنند چه با عضوی از خانواده چه با فردی دیگر بلکه طوری باشند که دانش آموز خانواده را امن ترین و صمیمی ترین مکان زندگی بداند.

مشاور دبیرستان فرزانگان گفت: ارتباط کلامی و موثر با فرزندان در این سن مهم است و اگر چه که دانش آموزان در الگو پذیری به رفتار و عمل پدر و مادر نگاه می‌کنند ولی به هیچ عنوان نباید در حرف زدن با آن ها و گفتن کلمات محبت آمیز به آن ها کوتاهی کرد، درمورد اشکالاتی که دارند تذکر داده شود ولی نه هرجایی، با توجه به حال و وقت دانش آموز تذکراتی کوچک گفته شود، از نصیحت کردن دائمی دانش آموز خودداری کرد زیرا باید به دانش آموز شخصیت داد.

خبرنگار: متینا مکرمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار