مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری:

زیربنای تربیت اسلامی برپایی اقامه نماز است

شهرری(پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری گفت: یکی از اصلی‌ترین واجبات دینی اقامه نماز است.

کد مطلب: ۱۲۲۱۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد
زیربنای تربیت اسلامی برپایی اقامه نماز است

محسن نوروزیان مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری اظهار کرد: یکی از تکالیف و مأموریت‌های اصلی ما متولیان تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در بحث تربیت اسلامی آنها است. تمام تحصیلات دینی‌ما رکن اصلی و اصولی و زیربنایی به تربیت اسلامی برمی‌گردد، نماز به عنوان رکن دینی و به عنوان یکی از اصلی‌ترین واجبات دینی نزد خداوند است.

او ادامه داد: عالی‌ترین وضعیت نماز، نماز جماعت است؛ این هم به عنوان یک برنامه‌ در مدارس طراحی می‌شود و برای انجام این فریضه بزرگ، سازمان تبلیغات اسلامی کمک بسیاری در این راه کرده است. بخشی از برنامه درسی و ساعت درسی به پرپایی نماز اختصاص پیدا می‌کند. مسابقات در بین مساجد و مدرسه به عنوان یک برنامه مهم ترتیب داده شده است و در این راستا همایش‌ها و هم اندیشه‌های مختلف با ترویج نماز برگزار خواهد شد.

نوروزیان با اشاره به اهمیت برپایی نماز جماعت در ساعت درسی مدارس افزود: اگر ما بخواهیم تراز عبودیت، ارتباط با وحی و اسلامی بودن خود را بسنجیم باید مشاهده کنیم که چقدر به برپای نماز اهمیت می‌دهیم؛ جامعه‌ ما اگر بخواهد میزان اسلامی بودن خود را اندازه‌گیری کند باید ببیند مردم و اقشار جامعه چقدر به نماز اهمیت می دهند، می‌توان گفت این یک رکن و محوره اندازه‌گیری است.

مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری عنوان کرد: لذا حاکمیت اسلامی باید در برنامه‌ریزی تدارکات بحث نماز را به عنوان اولویت مورد توجه و مدافع قرار دهد که در نظام جمهوری اسلامی ایران این امر و این فریضه در مدارس مورد توجه قرار گرفته است.

خبرنگار دانش‌آموز: زهرا جیریایی‌شراهی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار