نواختن زنگ مهر و عاطفه در دبستان حافظ منطقه ۱۵

تهران( پانا )- همزمان با مدارس سراسر کشور زنگ عاطفه‌ها با هدف جمع‌آوری کمک برای دانش‌آموزان کم برخوردار در دبستان دخترانه حافظ (۱) نواخته شد.

کد مطلب: ۱۲۱۹۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد
نواختن زنگ مهر و عاطفه در دبستان حافظ منطقه ۱۵

مراسم نمادین شور عاطفه ها با حضور سعید شهریاری؛ مدیر آموزش و پرورش، سید عسگری طاهری؛ معاون پشتیبانی و اداری، حمیدرضا آرونی کاشی؛ رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، صالحی مسئول امور فرهنگی شهرداری، محمد توکل؛ کارشناس مسئول انجمن اولیا و مربیان، محمد صادق نوری تبار؛ رئیس سازمان دانش آموزی منطقه و سایر مسئولین منطقه ای و همکاران فرهنگی در دبستان دخترانه حافظ(۱) برگزار شد.
سعید شهریاری مدیر آموزش و پرورش منطقه ضمن خیرمقدم خدمت مدعوین گفت: این جشن همه ساله در برراستای ترویج فرهنگ انفاق و نوع دوستی با هدف کمک به دانش آموزان کم برخوردار و تامین مایحتاج تحلیل آنان خصوصا تهیه گوشی همراه هوشمند و تبلت برای این عزیزان برگزار می شود و در واقع این مجلس به صورت نمادین و با رعایت پروتکل های بهداشتی در منطقه ۱۵ اجرا شد تا بتوانیم در سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان کم برخوردار و خانواده هایی که کسب و کار آنها به نوعی بر اثر تاثیرات این ویروس بر جامعه دچار مشکل شده، تجهیزات آموزشی هوشمند تهیه کنیم.

وی با اشاره به آیه ۲۵۴ سوره بقره و همچنین آیه ۲۷۴ همین سوره بیان کرد: خداوند در قرآن کریم می فرمایند: هر چقدر به شما روزی دادیم، بخشی از آن را انفاق کنید و انفاق به دلیل اهمیت والایی که دارد از جمله فرامین الهی است و همچنین مفاهیم ارزشمندی که در آموزه‌های دینی به خصوص قرآن کریم، مورد عنایت و توجه قرارگرفته و به آن سفارش شده، احسان و نیکوکاری است؛ احسان و نیکوکاری کارکردهای زیادی در عرصه‌های فردی، اجتماعی، فرهنگی، معنوی و... دارد. البته این موضوع تنها در زمینه کمک مالی نیست، بلکه بخش مهمی در فرهنگ سازی جامعه است.

سپس حمیدرضا آرونی رئیس کمیته امداد منطقه ضمن تشکر از این گونه مراسم و محافل گفت: هدف از برگزاری این مراسم را تبیین و ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در مدارس و میان معلمین، والدین و دانش‌آموزان است و اساس خلقت، بر مهر و محبت است از این رو ما باید به همونوعان خویش توجه داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: برخی از آثار انفاق شامل؛ بخشش گناهان، دوری از عذاب، رفع اندوه و همچنین تاثیر معجزه بخش انفاق در آرامش و احساس رضایت درونی انسان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار