امام جماعت شهرستان قرچک:

مردم جهان امام حسین(ع) را به واسطه اربعین خواهند شناخت

قرچک(پانا)- امام جماعت شهرستان قرچک گفت حرکت مقدس پیاده‌روی اربعین باعث ایجاد پشتوانه‌ای عظیم برای مقاومت اسلامی در همه نقاط جهان شده است.

کد مطلب: ۱۲۱۸۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد
مردم جهان امام حسین(ع) را به واسطه اربعین خواهند شناخت

حجت الاسلام افشین بیدار امام جماعت شهرستان قرچک در گفت و گو با پانا ضمن تسلیت اربعین حسینی بیان کرد: یاد امام حسین(ع) دل را جلا می‌دهد و یاد امام حسین (ع) است که ما را از لبه پرتگاه گناهان نجات می‌دهد. یاد امام حسین(ع) کشتی نجات ما است.

او افزود: مردم جهان امام حسین (ع) را به واسطه اربعین خواهند شناخت. اربعین یعنی زنده کردن یاد امام حسین (ع)، مبارزه با ظلم و زورگویی و شناخت یزید زمان است. امام زمان(ع) پس از ظهور، خود را با نام امام حسین(ع) به جهان معرفی می‌کنند لذا همه‌ جهانیان باید امام حسین (ع) را بشناسند و اربعین عامل این شناخت خواهد بود.

امام جماعت شهرستان قرچک در ارتباط با اهمیت پیاده‌روی اربعین تصریح کرد: همین حرکت مقدس پیاده‌روی اربعین باعث ایجاد پشتوانه‌ای عظیم برای مقاومت اسلامی در همه نقاط جهان شده است و بی‌شک ظرفیت بزرگی برای مقابله با ظلم و کج‌روی‌ها محسوب می‌شود.

او خاطرنشان کرد: نهضت امام حسین (ع) از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا مقدمه‌ساز ظهور حضرت مهدی (عج) است و امام حسین(ع) را به تمامی جهانیان معرفی می‌کند.

حجت الاسلام بیدار اربعین و پیاده‌روی آن را فرصتی مهم و مغتنم برای ترویج درس‌های فرهنگ حسینی دانست و افزود: برجسته‌ترین درس فرهنگ حسینی، درس آزادگی است. امروز مسلمانان در نقاط مختلف جهان تحت تأثیر همین فرهنگ حسینی به هیچ وجه زیر بار ظلم نمی‌روند. دنیای امروز به‌شدت گرفتار ظلم و فساد شده است؛ از این‌رو به فرهنگ آزادگی حسینی نیاز مبرم دارد.

او بیان کرد: ویروس منحوس کرونا امسال هم نگذاشت ما به دیدن امام خوبی‌ها حسین(ع) برویم و این برای ما غم بزرگی است. آقاجان حسین ،خیلی دلتنگت هستیم؛امسال نیز گذشت و بازهم ما مانند سال قبل در گوشه‌ای نشسته‌ایم و با بغضی در گلو از دور به تو سلام می‌گوییم. آقا جان درست است که امسال نیز از تو دوریم، اما دل‌هایمان آنجاست. تو با فدای جان خود آزادگی را به ما آموختی و ما نیز این آزادگی را سرمشق زندگی خود قرار می‌دهیم.

خبرنگار دانش‌آموز: ستایش پالیزوان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار