جشن آغازسال تحصیلی بیش از170هزاردانش آموز خراسان‌جنوبی

بیرجند(پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از برگزاری جشن آغاز سال تحصیلی بیش از 170 هزار دانش‌آموز خراسان‌جنوبی به‌صورت حضوری و مجازی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۷۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
جشن آغازسال تحصیلی بیش از170هزاردانش آموز خراسان‌جنوبی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمدعلی واقعی صبح امروز در آیین آغاز سال تحصیلی که با حضور استاندار و تنی چند از مسئولین بلند پایه استان، در دبیرستان حضرت فاطمه زهرا (س) بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان دوره متوسطه استان در حال انجام است.

وی، با اشاره به حضور بیش از 80 هزار دانش آموز دختر و پسر دوره های مختلف تحصیلی در کلاس های حضوری سوم مهر ماه، عنوان کرد: دانش آموز در مدارس روستایی و عشایری، رشته های فنی هنرستان ها و پایه اول کمتر از 15 دانش آموز به صورت حضوری در کلاس های درس حاضر شدند و مابقی مدارس به ضورت تدریجی بازگشایی خواهند شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به تقارن فصل بازگشایی مدارس با چهلمین سالگرد دفاع مقدس، تصریح کرد: معلمین خراسان جنوبی تداوم دهنده خط سرخ 433 شهید معلم و دانش آموز استان هستند که برای صیانت از مرزهای فکری، عقیدتی و جغرافیایی این سامان، به صورت شبانه روزی برای رونق تولید علم و محتوای علمی جهاد می کنند و جان در طبق اخلاص گذاشته، شجاعانه در دو میدان مبارزه با جهل و ناآگاهی و کرونا ویروس مبارزه می کنند.

واقعی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ اقامه نماز اول وقت و نواختن زنگ نماز به صورت همزمان با آغاز سال تحصیلی در مدارس استان بیان کرد: ترویج فرهنگ، و اقامه نماز جماعت اولویت اول و مهم ترین رسالت معلمان خراسان جنوبی است و در قدم اول کادر اجرایی و معلمان مدارس در رأس به محض شنیدن بانگ اذان، به اقامه نماز جماعت با رعایت پروتکل های بهداشتی می پردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که حفظ سلامت دانش آموزان در اولویت کادر آموزشی است؛ خاطر نشان کرد: حفظ سلامت جسم و روان دانش آموزان خط قرمز خادمین آموزش و پرورش خطه قهستان زمین است و به منظور صیانت از جسم و روان نوگلان بوستان تعلیم و تربیت، علاوه بر توزیع بسته های بهداشتی، بیش از 3 میلیارد تومان سرانه بهداشتی نیز بین مدارس استان توزیع شده است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به کسب رتبه اول کشور در میانگین نمرات امتحانات نهایی توسط دانش آموزان استان تأکید کرد: این مهم برای سومین سال متوالی توسط دانش آموزان استان کسب شده است که جز با همکاری و همیاری اولیای گرانقدر، همت فرهنگیان عزیز و تلاش و پشتکار دانش آموزان پایه دوازدهم مدارس استان محقق نمی شد.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به آغاز توزیع کتب درسی از 20 شهریور ماه در مدارس استان افزود: اکثر دانش آموزان استان کتب درسی خود را از آموزشگاه محل تحصیل خود تحویل گرفته اند و امیدواریم در چند روز آینده کار توزیع کتب تمامی دانش آموزان به پایان برسد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار