معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

سهل انگاری، موج ششم کرونا را ایجاد می کند

بیش از ۵۰ درصد گیلانی ها واکسینه شدند

رشت (پانا) - معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد با هر گونه سهل انگاری، خیز جدید بیماری رخ می‌دهد.

کد مطلب: ۱۲۱۷۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد
سهل انگاری، موج ششم کرونا را ایجاد می کند

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، انوش دهنادی مقدم از بستری شدن ۱۰۸ بیمار جدید کرونایی در استان گیلان ظی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: هم اکنون ۵۴۶ بیمار کرونایی بستری در سطح بیمارستان های گیلان داریم و ۱۱۲ نفر بدحال هستند.

وی تداوم بستری های روزانه سه رقمی را نشان دهنده فعال بودن زنجیره انتقال ویروس در استان دانست و افزود: مردم باید به دقت پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در پاسخ به این سوال که «آیا احتمال وجود موج ششم وجود دارد؟»، خاطرنشان کرد: پوشش واکسیناسیون همگانی در کشور هنوز به ۷۰ درصد نرسیده و در صورت هرگونه سهل انگاری دچار خیز جدید بیماری خواهیم شد.

دهنادی مقدم، گیلان را جزو استان های مسافرخیز دانست و گفت: رعایت و پایبندی به پروتکل های بهداشتی بسیار مهم است، بنابراین استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی همه مردم را در مقابل کرونا بیمه می کند.

وی با بیان اینکه گیلان جزو پنج استان برتر در واکسیناسیون جمعیت هدف است، یادآور شد: بیش از ۵۰ درصد جمعیت گیلان دز اول و حدود ۲۷ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، اما می توانیم ظرفیت فعلی واکسیناسیون را تا دو برابر افزایش دهیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از وزارت بهداشت خواست سهمیه واکسن گیلان را افزایش دهد و عنوان کرد: گیلان به همه کشور تعلق دارد و یک استان مسافرخیز است و باید بتوانیم روند واکسیناسیون را به ۷۰ درصد برسانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار