مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی خبر داد:

راه‌اندازی میز نماد در مناطق 24 گانه آموزشی آذربایجان‌غربی

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت در سال تحصیلی جدید، میز نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) در مناطق 24 گانه آموزش و پرورش استان راه‌اندازی می شود.

کد مطلب: ۱۲۱۷۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی میز نماد در مناطق 24 گانه آموزشی آذربایجان‌غربی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان، جلسه کمیته بهداشت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و معاونین وی در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد.

«مهین منافی» مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه اظهار کرد: رسالت آموزش و پرورش تربیت انسان است و این امانت بسیار گران بهاست.

وی از ایجاد میز نماد در مناطق 24گانه استان در سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: میز نماد محل بسیج دستگاه‌های اجرایی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، ارائه خدمات مشاوره‌ای، مددکاری و اورژانس اجتماعی را از اهداف طرح مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان برشمرد و عنوان کرد: ارائه آموزش‌ها و ارتقای مهارتی دانش‌آموزان، اولیا و معلمان از دیگر اهداف راه‌اندازی میز خدمت نماد به شمار می‌رود.

منافی با اشاره به اینکه میز نماد منجر به تعامل و ارتباط سازنده بین دانش آموزان و مشاوران خواهد شد؛ گفت: گسترش دامنه طرح نماد برای فرهنگیان در راستای خدمات مشاوره ای بسیار مفید خواهد بود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر رشد شخصیت و تربیت تمام ساحتی دانش آموزان تاکید دارد و دغدغه مجموعه آموزش و پرورش هدایت دانش‌آموزان به مسیر صحیح زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

«حسن رحمانی» سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی را هدف طرح نماد عنوان کرد و افزود: ۱۱دستگاه اجرایی در ارتباط با طرح نماد با آموزش و پرورش همکاری می کنند.

وی افزود : طرح نماد تا سال تحصیلی گذشته بصورت پایلوت در شهرستانهای نقده و ماکو و ناحیه دو ارومیه اجرا می شد، اما برای سال تحصیلی جدید در تمامی مدارس استان به مرحله اجرا خواهد رسید.

رحمانی با اشاره به اینکه طرح «نماد» با خط ارتباطی ۱۵۷۰ طرحی برای توانمندسازی دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی است؛ بیان کرد: تبلیغات گسترده در خصوص آشنایی جامعه هدف با طرح نماد ضرورت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار