فرمانده ستاد مقابله با کرونا در شهر تهران:

تزریق واکسن در استان تهران از مرز ۵‌میلیون و هفتصد و پنجاه‌هزار نفر گذشت

اسلامشهر (پانا)- فرمانده ستاد مقابله با کرونا در شهر تهران گفت در فاز سوم واکسیناسیون ده تا دوازده گروه شغلی در نظر گرفته شده که بر اساس ماهیت کاری پرخطر و نوع خدمات، واکسیناسیون این افراد در حال انجام است.

کد مطلب: ۱۲۱۳۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
تزریق واکسن در استان تهران از مرز ۵‌میلیون و هفتصد و پنجاه‌هزار نفر گذشت

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در شهر تهران در مراسم افتتاح مرکز تجمیع واکسیناسیون سپاه سیدالشهدا(ع) اسلامشهر اظهار کرد: افتتاح این مرکز نشان از حضور و همکاری سپاه سیدالشهدا(ع) و همکاری خوب فرماندار و مجموعه ارگان‌های درون شهری در مقابله با ویروس منحوس کرونا دارد.

وی در ادامه افزود: ما با اجرای طرح اجتماعی و محله محور شهید سلیمانی به دستاورد بزرگی رسیدیم و در دور دوم نیز در کنار استمرار اجرای طرح قبلی، طرح واکسیناسیون را در حال اجرا داریم که در کاهش مرگ و میر بسیار موثر است و می‌بایست با شتاب و سرعت بیشتری حرکت کرد تا شاهد کاهش بیماری در سطح استان تهران و کشور باشیم.

زالی ادامه داد: با توجه به تنوع صنایع و کارگاه‌های تولیدی در شهرستان اسلامشهر که آثار اقتصادی خوبی به همراه دارد، در این مجموعه‌های صنعتی، بازرگانی و تجاری رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک باید بیشتر رعایت شود و در کنار آن تزریق واکسن این گروه‌های هدف از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی در ادامه بیان کرد: ما این راه را با کمک نیروهای مردمی ادامه خواهیم داد و به درستی مسیر واکسیناسیون را طی کردیم و ورود واکسن های متفاوت را شاهد هستیم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در شهر تهران تصریح کرد: طبق آخرین آمار تزریق واکسن استان تهران از مرز ۵ میلیون و هفتصد و پنجاه هزار نفر عبور کرد و با راه‌اندازی مراکز جدید و تجمیع واکسن‌ و ورود واکسن‌های وارداتی و داخلی این آمار شتاب بیشتری خواهد داشت.

وی تأکید کرد: در فاز سوم واکسیناسیون ده تا دوازده گروه شغلی در نظر گرفته شده است که بر اساس ماهیت کاری پرخطر و نوع خدمات واکسیناسیون این افراد در حال انجام است و در مرحله بعد تزریق واکسن گروه‌های هدف که عمومی هستند اجرا خواهد شد.

زالی با ارائه آماری از کاهش آمار مراجعین سرپایی به میزان 8/7دهم درصد، کاهش بستری در بخش‌های عادی به میزان5/3درصد ، کاهش میزان بستری عمومی در تهران به زیر ۳ هزار نفر و کاهش آمار فوتی‌ها تمامی این موارد را نتیجه واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم رعایت عنوان کرد.

خبرنگار: حق‌شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار