سبد پر و پیمان گیلان از مدال‌های پارالمپیک

رشت (پانا) - ورزشکاران گیلانی با درخشش در مسابقات پارالمپیک توکیو، سه مدال کسب کردند تا سبد ورزش گیلان از مدال‌های پارالمپیک پر و پیمان شود.

کد مطلب: ۱۲۱۲۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد
سبد پر و پیمان گیلان از مدال‌های پارالمپیک

به گزارش ایرنا، میثم علیپور در رشته والیبال نشسته، مهدی پوررهنما در رشته تکواندو و سامان رضی در رشته وزنه برداری قدرتی، سه ورزشکار گیلانی حاضر در رقابت های پارالمپیک توکیو بودند که سرانجام هر سه ورزشکار موفق به کسب مدال شدند.

میثم علیپور به همراه تیم ملی والیبال نشسته ایران موفق به کسب مدال طلا و عنوان قهرمانی شد، مهدی پوررهنما در رشته پاراتکواندو توانست مدال نقره را کسب کند، سامان رضی نیز در رشته وزنه برداری قدرتی، موفق به کسب مدال برنز شد.

درخشش علیپور به همراه تیم ملی والیبال نشسته ایران

میثم علیپور یکی از سه ورزشکار گیلانی حاضر در قابت های پارالمپیک با تیم ملی والیبال نشسته ایران درخشش خیره کننده ای داشت و به همراه این تیم توانست مقام قهرمانی و مدال طلای این دوره از رقابت های پارالمپیک را کسب و یک مدال طلا نصیب ورزش گیلان کند.

علیپور در طول مسابقات والیبال نشسته پارالمپیک یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیم ملی بود که امتیازات زیادی را نیز کسب کرد و یکی از امتیازآورترین بازیکنان تیم ملی والیبال نشسته ایران در این دوره از رقابت های پارالمپیک بود.

این ورزشکار شایسته گیلانی که به همراه تیم ملی ایران با اقتدار برابر تمامی حریفان خود به برتری رسید، در همه پست ها درخشان ظاهر شد. وی در دفاع روی تور، سرویس ها و همچنین در زدن آبشارها و کسب امتیاز، یکی از موفق ترین بازیکنان تیم ملی والیبال نشسته ایران بود.

البته با توجه به قدرت بلامنازع تیم ملی والیبال نشسته ایران در جهان، انتظار می رفت که این تیم عنوان قهرمانی و مدال طلای رقابت های پارالمپیک را کسب کند اما درخشش میثم علیپور بازیکن گیلانی این تیم نیز ستودنی بود و می توان گفت که بازی های این بازیکن ارزنده گیلانی برای مردم ورزشدوست ایران و به ویژه گیلان راضی کننده بود.

میثم علیپور که در پارالمپیک ۲۰۱۶ برزیل نیز به همراه تیم ملی والیبال نشسته ایران موفق به کسب مقام قهرمانی شده بود، با قهرمانی در رقابت های پارالمپیک توکیو، به دومین مدال طلای خود دست یافت.

پوررهنما شانس قهرمانی را داشت

اما مهدی پوررهنما دیگر ورزشکار گیلانی حاضر در مسابقات پارالمپیک توکیو نیز درخشش خوبی داشت و سرانجام توانست مدال نقره رقابت های پارالمپیک را کسب کند تا این مدال پارالمپیکی را به کلکسیون افتخارات خود بیافزاید.

پوررهنما در تمامی مسابقات خود با اقتدار ظاهر شد و با غلبه بر حریفان خود، به دیدار نهایی راه یافت اما در این مرحله نتوانست حریف سرشناس مکزیکی خود را شکست دهد ودر نهایت به مدال نقره پارالمپیک بسنده کرد.

پوررهنما با نمایشی که در رقابت های پارالمپیک توکیو در وزن ۷۵ کیلوگرم مسابقات پاراتکواندو داشت، این نوید را می دهد که در دوره بعدی رقابت های پارالمیک نیز حضور یابد تا خوشرنگ ترین مدال را کسب کند.

با توجه به اینکه این ورزشکار شایسته گیلانی در رنکینگ و رتبه بندی جهانی، همواره در صدر وزن خود در جهان قرار داشت، هم اینک نیز با کسب مدال نقره مسابقات پارالمپیک، جایگاه ویژه ای در این رشته در جهان برای خود کسب کرده است.

سامان رضی با یک پله صعود مدال برنز گرفت

سامان رضی دیگر ورزشکار گیلانی حاضر در رقابت های پارالمپیک توکیو که در رشته وزنه برداری قدرتی در این مسابقات حضور یافت، سرانجام توانست مدال برنز این رقابت ها را کسب کند تا یک مدال دیگر بر تعداد مدال های پارالمپیکی گیلان افزوده شود.

این ورزشکار گیلانی که در دوره گذشته مسابقات پارالمپیک در رتبه چهارم قرار گرفته و دستش از کسب مدال کوتاه مانده بود، با یک پله صعود در پارالمپیک توکیو، موفق به تصاحب مدال شد تا نام این ورزشکار گیلانی نیز در کسب مدال پارالمپیکی کشور حک شود.

به هرحال ورزشکاران گیلانی حاضر در مسابقات پارالمپیک توکیو با درخشش و کسب مدال در این رقابت های مهم، با دستانی پر و با کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز به خاک میهن بازگشتند و انتظارات جامعه ورزش گیلان را برآورده کردند.

گیلانی ها امیدوارند که توانمندی ورزشکارانشان در مسابقات داخلی و خارجی بیش از پیش به ظهور برسد و این استان ورزش دوست بیش از پیش به داشتن قهرمانان ورزشی خود ببالد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار