در شورای آموزش و پرورش مطرح شد:

۵۰ فضا به فضاهای آموزشی اضافه شده است

تهران(پانا) - در جلسه شورای آموزش و پرورش؛ فعالیت و اقدامات کارگروه‌های پروژه مهر۱۴۰۰ تشریح شد.

کد مطلب: ۱۲۱۱۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
۵۰ فضا به فضاهای آموزشی اضافه شده است

در این نشست عبدالرضا فولادوند؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ستاد پروژه مهر ۱۴۰۰ کار خود را با ۷ کارگروه تخصصی؛ ساماندهی نیروی انسانی، تعمیر و تجهیز، نظارت و ارزیابی، تایید صلاحیت ها، توجیه و تبلیغ، موارد بهداشتی و ضدعفونی و رعایت پروتکل های بهداشتی؛ از بهمن سال ۱۳۹۹ آغاز کرده است.

۵۰ فضا به فضاهای آموزشی اضافه شده

وی ضمن اشاره بر اقدامات مطلوبی که در این ۷ کارگروه انجام شده افزود: تمام همکاران ما در سطح استان و مناطق تلاش می کنند که بتوانند سال جدید تحصیلی را به خوبی آغاز کنند.
فولادوند در خصوص ساماندهی نیروی انسانی خاطرنشان کرد: امسال حدود ۱۱ هزار نفر از همکاران ما بازنشسته می شدند که با تلاش همکاران و روسای مناطق توانستیم برای ۵۵ درصد این عزیزان استمرار فعالیت را داشته باشیم و کمبود نیرو را نیز از طریق نیروهای حق التدریس برطرف کنیم. حدود ۳۰۰ مدیر مدرسه نیز بازنشسته شده اند که در کارگروه تایید صلاحیت اقدامات لازم در این خصوص انجام شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران همچین ضمن قدردانی از ریاست نوسانی مدارس و مجمع خیرین مدرسه ساز؛ گفت: حدودا ۵۰ فضا به فضاهای آموزشی اضافه شده است.

۹۰ هزار نفر نیروهای فرهنگی واکسیناسیون شده اند

فولادوند در ادامه افزود: یکی از اقدامات پروژه مهر امکان ایجاد همکاری با مجموعه های برون سازمانی است که توسط کارگروه توجیه و تبلیغ انجام شده است. کارگروه ثبت نام نیز تا کنون موفق به ثبت نام حدود ۹۵ درصد از ۱ میلیون و ۱۴۰ نفر دانش آموز شده است.
وی در رابطه با فعالیت های کارگروه بهداشتی و ضدعفونی نیز خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی از اصلی ترین موارد پروژه مهر است و در این کارگروه علاوه بر موارد ضدعفونی، واکسیناسیون حدود ۹۰ هزار نفر از همکاران شاغل انجام شده که از دیروز دوز دوم واکسیناسیون آن ها آغاز شده است و تا پایان شهریور به طور کامل تمام می شود.

از ۲۰ شهریور کتب درسی توزیع می شود

مدیرکل آموزش و پرورش ضمن اشاره بر تاکید مقام معظم رهبری بر تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودکان افزود: این سازمان تشکیل شد و تمام وظایف بهزیستی و سایر مجموعه های ناظر بر حوزه مهدکودک ها ، به آموزش و پرورش محول شد که در شهر تهران نیز این مسئولیت به حوزه مشارکت های مردمی محول شده است.
فولادوند همچنین در پایان یادآور شد: حدود ۱۲۰ میلیون جلد کتاب درسی، نیز از ۲۰ شهریور توزیع خواهد شد و با توجه به دستور ستاد مبارزه با کرونا تا آبان ماه، کلاس ها را به صورت غیرحضوری خواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار