با حضور معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و رئیس ستاد مبارزه با بیماری کرونا؛

مرکز تجمیعی واکسیناسیون سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع افتتاح شد

زالی: آمار فوتی‌ها نسبت به هفته قبل ۷ درصد کاهش یافته است/ تاکنون در تهران ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار دز واکسن تزریق شده است

تهران (پانا) - با حضور امیر سرتیپ شعبانیان معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع، زالی رئیس ستاد مبارزه با بیماری کرونا، امیر خواجه فرد مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و اله ورن معاون بهداشت، درمان و امداد وزارت دفاع، مرکز تجمیعی واکسیناسیون سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در غرب تهران افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۲۱۱۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد
مرکز تجمیعی واکسیناسیون سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، زالی رئیس ستاد مبارزه با بیماری کرونا در این مراسم گفت: با افتتاح این مرکز کمک بزرگی در امر واکسیناسیون انجام خواهد شد.

زالی افزود: این صد و بیستمین مرکز تجمعی واکسیناسیون است که در شهر تهران افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون در تهران 4 میلیون و ۶۵۰ هزار دز واکسن تزریق شده است.

رئیس ستاد مبارزه با بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: ظرفیت واکسیناسیون شهر تهران در حال حاضر ۱۳۰ هزار دز در روز می‌باشد.

زالی افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد روند ابتلا و فوتی‌ها نسبت به هفته گذشته کاهش داشته است.

وی ادامه داد: بر اساس این آمار فوتی‌ها نسبت به هفته قبل 7 درصد و مبتلایان در بخش آی سی یو 3 درصد و بستری در بخش عادی 2 درصد کاهش داشته است.

تا ریشه کن شدن و کنترل کامل بیماری کرونا در کنار مردم خواهیم ماند

امیر خواجه فرد، مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع نیز در آیین افتتاح مرکز واکسیناسیون وزارت دفاع اظهار داشت: با توجه به شرایط بحرانی وضعیت شیوع کرونا در کشور و در راستای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر ضرورت ایجاد آرایش جدید در کشور در مقابله با ویروس کرونا و ضرورت استفاده از ظرفیت های نیروهای مسلح و همچنین تأکید رئیس محترم جمهور برای مقابله با این ویروس منحوس، سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با همکاری مرکز بهداشت غرب تهران از طریق قراردادن محوطه و سالن ورزشی غدیر شرکت پنها ( واقع در ضلع غربی میدان آزادی) برای واکسیناسیون کرونا به مردم عزیز کشورمان خدمت رسانی کند.

وی افزود در همین راستا تفاهم نامه ای فی مابین در خصوص تأمین پزشک، واکسن های مورد نیاز، واکسناتور، آمبولانس از سوی اداره بهداشت غرب تهران به امضا رسید.

خواجه فرد تصریح کرد: این مرکز در حال حاضر ظرفیت واکسیناسیون به ظرفیت 1500 نفر را دارا است .

وی ادامه داد: در حال حاضر 8 تیم کاری برای انجام واکسیناسیون و سایر مسائل مربوط با این اقدام در محل واکسیناسیون حضور فعال دارند.

وی در پایان گفت: پارکینگ خودرویی موجود در محوطه تربیت بدنی شرکت پنها برای استفاده پذیرش شوندگان در طی روز تامین شده است.

خواجه فرد تصریح کرد: تا ریشه کن شدن و کنترل کامل بیماری کرونا در کنار مردم خواهیم ماند.

در صورت تأمین واکسن آماده ارائه خدمات شبانه روزی هستیم

رضا اله ورن، معاون بهداشت، امداد و درمان وزارت دفاع هم در مراسم افتتاح مرکز واکسیناسیون وزارت دفاع در غرب تهران اظهار داشت: این مرکز دومین مرکز تجمیعی واکسیناسیون غیر خودرویی است که در مجموعه شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران وابسته به سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در غرب تهران افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه این مرکز در حال حاضر با ظرفیت تزریق 1500دز واکسن در روز آماده خدمت رسانی به هم میهنان عزیز است گفت: به شرط تأمین واکسن های مورد نیاز، این مرکز آماده ارائه خدمات شبانه روزی به مردم عزیز است.

اله ورن تصریح کرد: انشالله در رزوهای آتی مراکزی دیگر از وزارت دفاع برای انجام واکسیناسیون تجهیز و آماده ارائه خدمت به مردم عزیز خواهند شد.
وی افزود: مردم عزیز می توانند با مراجعه به سایت وزارت بهداشت و ثبت نام برای واکسیناسیون، از خدمات این مرکز استفاده کنند.

در صورت تأمین واکسن، این مرکز ظرفیت تزریق 5هزار دز واکسن در روز را دارا است

سرتیپ سعید شعبانیان معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع درآیین مرکز تجمیعی واکسیناسیون وزارت دفاع در شرکت پنها اظهار داشت: وزارت دفاع در مجموعه سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع امروز این افتخار را دارد که در حوزه ی واکسیناسون عمومی نیز گام بردارد و در کنار خدماتی که تا کنون برای مبارزه با بیماری کرونا ارائه کرده است واکسیناسیون مردم عزیز را نیز در دستور کار قرار دهد.

وی راه اندازی مرکز واکسیناسیون عمومی در شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران را در راستای تدابیرمقام معظم رهبری و درخواست مرکز بهداشت غرب تهران عنوان کرد و گفت: هر کجا کمک و درخواستی از مجموعه نیروهای مسلح و وزارت دفاع شده است این عزیزان جانانه پای کار بوده اند.

وی افزود: هر چقدر میزان واکسیناسیون توسعه پیدا کند قطعا آمار بستری ها و مرگ و میر ناشی از کرونا کمتر خواهد شد و ما نیز به زعم خود از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

شعبانیان با بیان پذیرش ظرفیت 1500 نفر در روز در مرکز واکسیناسیون صنایع هوایی تصریح کرد: در صورت تأمین واکسن از سوی مبادی ذیربط ظرفیت تزریق 5هزار دز در روز را دارا هستیم.

وی با بیان اینکه چندی پیش نخستین مرکز واکسیناسیون وزارت دفاع در شرق تهران افتتاح شد گفت: وزارت دفاع نه تنها در پشتیبانی از نیروهای مسلح و تأمین امینت کشور در کنار مردم عزیز است بلکه تا از بین رفتن و کنترل بیماری کرونا نیز در کنار مردم شریف ایران اسلامی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار