تقدیر قائم مقام ستاد اقامه نماز از رییس دانشگاه فرهنگیان

تهران (پانا) - قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور و رییس حوزه ریاست نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از خنیفر به دلیل اقدامات مجدانه در تقویت و گسترش برنامه‌های اقامه نماز در این دانشگاه با اهدا لوح، قدردانی کردند.

کد مطلب: ۱۲۱۰۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد
تقدیر قائم مقام ستاد اقامه نماز از رییس دانشگاه فرهنگیان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، در دوره آموزشی مجازی عروج که روز نخست آن با حضور برخی مدیران و همکاران سازمان مرکزی در سالن شهید باهنر سازمان برگزار شده بود، سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور و حجه الاسلام والمسلمین سید امین اله دادگر رییس حوزه ریاست نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور از حسین خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان به سبب اقدامات مجدانه در تقویت و گسترش برنامه های اقامه نماز در این دانشگاه با اهدا لوح، قدردانی کرد.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی با اهدای انگشتر متبرک به دستان مقام معظم رهبری توسط حجه الاسلام والمسلمین سید امین اله دادگر از خدمات دکتر خنیفر در این حوزه تقدیر کرد.

در ادامه، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در این دوره به عنوان سخنران و استاد، با اشاره به برکات نماز اول وقت و تاثیر ان در زندگی، به اهمیت آن در آیات و روایات و لزوم ایجاد شرایط برگزاری شایسته و دعوت به نماز در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد.

وی با بیان تعدد تکرار واژه نماز در قرآن کریم، مهمترین محور بیان شده در قرآن پیرامون نماز را آثار آن خواند و گفت: آثار نماز، آداب و نحوه اقامه، نمازگزاران و اوقات نماز از محورهایی هستند که در آیات قرآن کریم پیرامون نماز پوشش داده شده و مفسرین به آن اشاره کردند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، عبادت و ارتباط با خدا را سه گونه برشمرد و افزود: گفتگوی خالق با مخلوق (قرآن کریم)، گفتگوی مخلوق با خالق (دعا) از انواع ارتباط با خدا هستند و تنها نماز ارتباط و گفتگویی دو طرفه است که ضمانت نامه آخرت بوده و هیچگاه از درجه اعتبار ساقط نمی شود.

وی در ادامه با اشاره به پیام امام حسین (ع) در روز عاشورا و امام خمینی (ع) در نوفل لوشاتو در تاکید نماز اول وقت، خاطر نشان کرد: حضرت امام حسین(ع) اخرین نماز خود را اول وقت خواند و در لحظه آخر وداع با حضرت زینب (س) پیامش نماز بودچنانکه فرمودند: خواهرم مرا در نافله شب فراموش نکن.

استاد این دوره آموزشی،، همچنین به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه جماعات مساجد تهران نیز اشاره کرد و گفت: ایشان در رابطه با نماز می فرماید: نماز مطلوب عمود دین است، که اگر نبود، سقف فرو میریزد، پیکره ی عظیم دین به نماز متوقف است، نمازی که دارای خصوصیّات مطلوب خود باشد: ناهی از فحشا و منکر، نمازی که با ذکر همراه باشد؛ این ذکری را که در درون نماز است، هم باید عمل کنیم، هم باید ترویج کنیم.

وی خواندن نماز اول وقت را فرمول زندگی متعادل برشمرد و اظهار کرد: امام (ره) نماز را با چیز دیگری معامله نمیکرد چنانکه پیامبر اکرم (ص) بر تقید به نماز و خشوع در آن تاکید کردند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، در ادامه به مدیران و کارکنان دانشگاه فرهنگیان توصیه کرد برای خواندن نماز اول وقت جلسات به گونه ای برنامه ریزی شود که افول مطلب با طلیعه نماز همراه باشد، و تصریح کرد: تبلیغ مستمر و صحبت در خصوص نماز، تشویق و ترغیب به نماز همواره مورد توجه باشد، حضور در نماز خود تبلیغ است.

وی با بیان اینکه از خطوط مقدم مباحث فرهنگی تربیتی و اعتقادی دانشگاه فرهنگیان نماز است، گفت: اگر معلم با نماز پرورش یابد تربیت اتفاق افتاده است نسبت به معلم مقید به نماز مقید باشیم تا ضمانت نامه تربیت باشد.

این مقام مسئول، همچنین به استفاده از تفسیرهای یک دقیقه ای و کوتاه در بیان آیات، روایات و احکام، اشتراک گذاشتن تجارب شایسته ستاد، پردیس ها و مراکز در بحث نماز، تجهیز، تنظیف و معطر کردن نمازخانه ها و بهره مندی از کارکنان و دانشجومعلمان در برگزاری مناسب مراسم نماز اشاره کرد.

شایان ذکر است؛ دوره آموزشی مجازی عروج به همت دفتر نهاد سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان و همکاری ستاد اقامه نماز کشور با محتوای نماز، مهدویت و عاشورا ویژه مدیران و کارکنان دانشگاه فرهنگیان 6 لغایت 10 شهریور به صورت آنلاین و 10 لغایت 27 شهریور 1400 به صورت آفلاین برگزار می شود.

علاقه مندان به شرکت در این دوره می توانند ضمن ثبت نام از طریق نشانی https://nahad.cfu.ac.ir/fa/form_data/add/form_id=3606 مطابق جدول زمان‌بندی اعلامی با استفاده از لینک: https://vc.cfu.ac.ir:443/orouj در کلاس ها شرکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار