اتمام عملیات اجرایی باند اصلی فرودگاه اردبیل

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل عنوان کرد همزمان با سومین روز هفته دولت عملیات اجرایی باند اصلی فرودگاه اردبیل به اتمام رسید.

کد مطلب: ۱۲۱۰۶۷۴
لینک کوتاه کپی شد
اتمام عملیات اجرایی باند اصلی فرودگاه اردبیل

به گزارش اداره کل استانداری اردبیل،اکبر بهنام جو،استاندار اردبیل همزمان با سومین روز هفته دولت در جریان بازدید از فرودگاه اردبیل که با حضور نمایندگان اردبیل و مدیرعامل فرودگاه‌های کشور انجام شد گفت: مرحله کابل کشی و نصب چراغ‌های روشنایی در باند اصلی ۱۵/۳۳ فرودگاه در حال انجام است وطبق برنامه زمان بندی تا پایان آبان ماه این عملیات نیز به اتمام می‌رسد.

او با بیان اینکه پیگیر راه اندازی خط هوایی ایر لاین دوم اردبیل (آرتا) هستیم افزود: همکاری و هماهنگی‌های لازم برای تکمیل مراحل نهایی ثبت و طرح در شورای عالی هواپیمایی جهت اخذ موافقت اصولی برای راه اندازی شرکت هواپیمایی آرتا ظرف یک ماه آینده اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

استاندار اردبیل تصریح کرد:با اخذ مجوز برای ایرلاین آرتا اردبیل یک خط هواپیمایی مستقل خواهد داشت و سرمایه گذار این طرح (فتحی بی طرف) سه فروند هواپیمای آر جی خریداری کرده و آماده هرگونه خدمات برای استان اردبیل است.

بهنام جو ادامه داد: پس از اخذ مجوز برای شرکت هواپیمایی آرتا زمین برای این شرکت جهت احداث آشیانه اختصاص داده می‌شود و عملیات اجرایی تاکسی وی جلوی آشیانه فرودگاه اردبیل همزمان با آغاز احداث آشیانه استارت می‌خورد که این موضوع نوید بسیار خوبی برای صنعت گردشگری، کشاورزی و اقتصادی استان است.

او بیان کرد: عملیات اجرایی نصب روشنایی فرودگاه پارس آباد مغان نیز از مهرماه ۱۴۰۰ آغاز می‌شود و احداث ساختمان سوخت گیری با پیگیری‌های انجام شده تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد و تجهیز این ساختمان از سوی پخش فراورده‌های نفتی اجرا می‌شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه فرودگاه اردبیل و فرودگاه پارس آباد مکمل هم هستند گفت: این دو فرودگاه در توسعه و رونق اقتصادی و گردشگری استان نقش بسزایی دارند و با توسعه و تجهیز این فرودگاه‌ها دیگر پرواز‌ها کنسل نخواهند شد و ایجاد امنیت کامل برای سرمایه گذاران را به ارمغان می‌آورد.

بهنام جو اظهار کرد: استانداری اردبیل هماهنگی‌های لازم را با دیوان محاسبات استان و شرکت فرودگاه‌های کشور جهت هزینه کرد اعتبارات استانی ابلاغی تا پایان سال جاری را انجام می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار