مدیر درمانگاه شهدای فرهنگیان شهرستان اسلامشهر:

بهبود یافتن بیماران، شادی و سلامتی آنها لذتی دارد که فقط یک پزشک می‌تواند آن را درک کند

اسلامشهر (پانا)- در تقویم کشور ایران، اول شهریور ماه، همزمان با زادروز بوعلی سینا، به پاس تألیفات و خدمات وی، به علوم پزشکی و فعالیت وی در این رشته و تجلیل از پزشکان، روز پزشک نامگذاری شده‌ است.

کد مطلب: ۱۲۰۹۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
بهبود یافتن بیماران، شادی و سلامتی آنها لذتی دارد که فقط یک پزشک می‌تواند آن را درک کند

محمد مرسلی مدیر درمانگاه شهدای فرهنگیان شهرستان اسلامشهر در گفت و گو با پانا، ضمن گرامیداشت روز پزشک، بزرگداشت ابو‌علی‌سینا و تبریک به تمامی پزشکان در رابطه با پزشک و علم پزشکی اظهار کرد: «پزشک فردی تحصیل کرده در در زمینه علم پزشکی است که با بهره‌گیری از علوم پزشکی به درمان و پیشگیری بیماری‌ها مشغول می‌شود. این فرد اهل مطالعه است و خود را با تغییرات علم و جامعه هماهنگ می‌کند و به طبابت می‌پردازد.»

او در رابطه با دغدغه‌های امروزه پزشکان افزود: «پزشکان این روزها علاوه بر دغدغه‌های درمان شرایط کرونایی دارای مشکلات زیادی از جمله، مسائل مالی و خانواده هستند و جوانان فارغ التحصیل این رشته تمامی مشکلات را حس می‌کنند.»

مرسلی تصریح کرد: «برخلاف تصور عموم اکثریت پزشکان مخصوصاً پزشکان جوان زندگی معمولی دارند، حتی پزشکانی هم هستند که از لحاظ مالی دچار مشکلات بسیار می‌شوند و آن زندگی معمولی را هم ندارند. البته در این بین عده‌ای موفق با درآمدهای مناسب و دور از مشکلات جامعه نیز وجود دارند، بنابراین شرایط پزشکان با یکدیگر بسیار تفاوت دارد.»

مدیر درمانگاه شهدای فرهنگیان شهرستان اسلامشهر در رابطه با جوانانی که فقط به دلیل مسائل مالی و در آمد بالا به رشته پزشکی روی می‌آورند، توصیه کرد: «ورود به رشته‌ پزشکی فقط برای حل مشکلات مالی اشتباه بزرگی است و به همین دلیل بسیاری از این افراد به آن در‌آمد دلخواه خود نمی‌رسند.»

او تأکید کرد: «حرفه پزشکی را باید برای لذت پزشکی، کاهش دردها و دغدغه‌های مردم جامعه دنبال کرد. اگر جوانان برای درآمد بالا به فکر پزشکی هستند، شغل‌های دیگری نیز در جامعه وجود دارد که نسبت به این رشته، در‌آمد بالاتری دارد. پزشکی را برای درآمد بالا نخواهید، برای لذتش بخواهید.»

مرسلی خاطرنشان کرد: «کاری که پزشکان ما برای سلامتی مردم علی‌الخصوص در این دوران کرونا انجام می‌دهند معدود افرادی توانایی اجرای آن را دارند و معتقدم بهبود یافتن بیماران، شادی و سلامتی آنها لذتی دارد که فقط یک پزشک می‌تواند آن را درک کند.»

خبرنگار دانش‌آموز: فاطمه شکوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار