عاشورا مکتب عشق و ایثار است

کرج (پانا)- زمانی که به فلسفه عاشورا و فرمایشات امام حسین(ع) توجه شود، همگان متوجه می‌شوند که ایشان تا چه حد الگوی بزرگی برای همه هستند.

کد مطلب: ۱۲۰۸۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد
عاشورا مکتب عشق و ایثار است

حجت السلام والمسلمین مسعود صالحی امام جماعت مسجد امیرالمومنین ناحیه ۴ کرج در گفت گو با پانا عنوان کرد: گذشته از موضوع عزاداری محرم، ما رسم داریم که برای عزیزانمان وقتی از دنیا رفتند خرجی به صورت طعام به مردم بدهیم. پس قطعا قصه عاشورا و اهل بیت یک قصه‌ فراتری است. امام سجاد (ع) می فرمودند بدن پدر من تکه‌تکه شد در حالی که بزرگترین زخم آن قدیمی و مربوط به بار مسئولیتی بود که از انسانهای بی‌بضاعت و محتاج نان بر دوش داشت. این نشان می دهد که امام حسین (ع) عامل اصلی رفع فقر و گرسنگی در دنیای جدید خواهد بود.
وی تاکید کرد: هیچ کدام از ملت ها مانند کشور ما نمی توانند در همایشی مانند اربعین حسینی بدون هماهنگی و به طور خود جوش میلیون ها نفر را طعام دهند این یعنی عشق به حسین بن علی است که وجود دارد.
صالحی در ادامه افزود: ما در این دریا غرق هستیم، ولی وقتی از عادت های زندگی مان فاصله بگیریم‌ می بینیم که تمامی اینها معجزه هستند. به نظر من امام حسین(ع)، نسخه حل معضل جهان امروز و فردای ما است و بدون شک با حسین(ع) تمام بی عدالتی ها پایان می‌یابد.
وی اضافه کرد: ما هم به رسم نیت حسینی امسال۸۰۰۰ پرس غذا تهیه کرده‌ایم. این رقم در صورتی بوده که هیچ گونه فراخوان و تبلیغی در این زمینه انجام ندادیم و مردم با تمایل خود هزینه کرده و با همکاری هم این تعداد غذا را فراهم کردند. همه اهل بیت ما تاکید ویژه‌ای بر زنده‌نگه داشتن عاشورا داشته اند و می توان گفت مبلغ عاشورا بودند. این امر فقط با هزینه کردن ثواب صورت نمی گیرد؛ همه افراد با هر توانایی که دارند پای کار می‌آیند برای مثال شخصی می خواهد کفش عزاداران را واکس بزند یا دیگری با علمی که دارد در راه امام حسین استفاده کند.
این امام جماعت ادامه داد: هر آنچه از دست هر کس بر‌می‌آید خالصانه و بدون هیچ منتی در این راه انجام می دهد و گویا عشق به حسین و عاشورا در رگ و ریشه افراد منتقل شده است.
صالحی اظهار کرد: ما امسال آغوشمان را برای یک سری از جوانان محله که ناهنجاری داشتند باز کردیم و با جان و دل آنها را جذب کردیم و هم اکنون به عشق حسین(ع) مشغول فعالیت در مسجد هستند. همه اهل بیت کشتی نجات هستند، ولی کشتی نجات امام حسین(ع) وسیع تر و سریع تر است.
وی تصریح کرد: این معجزه امام حسین است که می تواند همه را تغییر دهد. بدون امام حسین(ع) تصویر ذهنی ما از دین ،تصویر غلطی خواهد بود. محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته و تمام واجبات در این مستحبات نهفته است. ما گذشته‌ سرخی داشتیم که نشان دهنده آزاده‌خواهی و آینده سبزی است که از عاشورا سرچشمه گرفته و آغاز شده است که امیدواریم این دو موجب ظهور مهدوی شود. امام حسین (ع) مرگ با آزادگی را عزت می دانست و زندگی با ظالمان را چیزی جز خواری و ننگ نمی شمرد. هر انسان آزاده خواهی این صحبت هارا بشنود لاجرم سر تعظیم فرود می‌آورد.
وی در پایان تاکید کرد: من کربلا را مانند یک تابلوی هنرمندانه نقاشی می بینم و این نقاشی هدایت خدا توسط امام حسین(ع) ترسیم شده است که این تابلو برای همه قابل خواندن است. ما از تک تک افرادی که در عاشورا حضور داشتند می توانیم الگو بگیریم. یعنی از امام حسین(ع) تا حضرت علی اصغر و‌ ۷۲ تن همراهان امام درس دیگر عاشورا به ما زمان شناسی است. توابین هم قیام کردند، ولی چون در زمان مناسبی این اتفاق نیفتاد ماندگار نبود. بنابراین مناسب ترین الگوی زندگی ما امام حسین (ع) است که حتی به دشمن خود هم رحم می کرد.

خبرنگار ؛ مهشید عبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار