رییس مرکز بهداشت قم عنوان کرد:

رتبه دوازدهم قم در کشور از نظر تعداد بستری‌های کرونایی

قم(پانا)- رئیس مرکز بهداشت استان قم عنوان کرد قم از نظر تعداد افراد بستری شونده در مراکز درمانی، در رتبه دوازدهم کشوری قرار دارد و روند مبتلایان رو به افزایش است.

کد مطلب: ۱۲۰۷۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
رتبه دوازدهم قم در کشور از نظر تعداد بستری‌های کرونایی

«سیامک محبی» رئیس مرکز بهداشت استان قم، با بیان اینکه در موج پنجم بیماری کرونا در کشور هستیم، اظهار کرد: زمان درگیری افراد در این موج نسبت به سایر موج‌ها طولانی‌تر است و تمامی استان‌ها بجز سیستان و بلوچستان روند صعودی در تعداد مبتلایان را دارند.
وی با اشاره به اینکه استان قم از نظر تعداد افراد بستری شونده در مراکز درمانی، در رتبه دوازدهم قرار دارد و روند مبتلایان رو به افزایش است، افزود: شرایط استان مطلوب نیست و میانگین روزانه تعداد بستری در طول هفته نیز در حال حاضر به ۹۰۰ نفر رسیده است.
رئیس مرکز بهداشت استان قم با تأکید بر اینکه در هفته منتهی به پانزدهم مردادماه میزان مراجعه افراد به مراکز منتخب ۹گانه، پنج هزار و ۲۳۰ نفر بوده است و تعداد افراد فوتی نیز رو به افزایش است، ادامه داد: با ادامه روند فعلی در تعداد مبتلایان به کرونا در استان، تعداد فوتی‌ها نیز افزایشی است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه در هفته گذشته بیش از ۲۰ هزار آزمایش از افراد مشکوک به کرونا انجام شده است و پنج هزار و ۷۴۳ بیمار نیز در استان شناسایی شده که در این آمار نیز تعداد تست‌های مثبت در بین افراد، از موج‌های گذشته بیشتر است، گفت: نسبت به هفته گذشته با افزایش سه درصدی تعداد تست‌ها در استان روبرو بودیم که به ۷۱ درصد رسیده است.
محبی با اشاره به اینکه اگر با شرایط فعلی پیش برویم، ۵ تا ۱۲ شهریورماه در قله موج خواهیم بود و بعد از آن روند تعداد مبتلایان رو به کاهش می‌رود و رفتار مردم و مسئولان می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در دیر یا زود اتفاق افتادن این روز رقم بخورد.
وی با تأکید بر اینکه در موج اول شیوع کرونا در استان، بیماران غیر کرونایی بسیاری متأسفانه از خدمات درمانی محروم شدند و سلامت افراد در این‌گونه گروه‌ها تحت‌الشعاع قرار گرفت، ادامه داد: اما در این موج ارائه خدمات به سایر بخش‌ها نیز باید انجام می‌شد که در حال حاضر نیز آنها از این خدمات بهره می‌برند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از بیماران بستری موقت یا سرپایی در استان را داریم، گفت: با ابتلای یک فرد در خانواده، تمام اعضای خانواده درگیر می‌شوند و عادی انگاری روند زندگی‌ها را سخت کرده و میزان خستگی در بین کادر درمان و مدافعان سلامت بسیار بالا رفته است.
محبی با اشاره به اینکه بیش از ۸۳ درصد بیماران در بخش سرپایی مراکز درمانی، شناسایی می‌شوند که در طرح شهید سلیمانی نیز انجام می‌شود، افزود: سرعت انتقال و انتشار بیماری در این موج بسیار بالا رفته است و امیدواریم با هم‌افزایی دستگاه‌ها شدت این موج کاهش پیدا کند.
رئیس مرکز بهداشت استان قم با تأکید بر اینکه سه مرکز نمونه‌گیری تا ساعت ۲۰ فعال هستند و شش مرکز دیگر نیز تا ساعت ۱۶ هستند، ادامه داد: درصدد هستیم تا تعداد مراکز نمونه‌گیری را افزایش دهیم.
وی از فعال بودن ۱۶ مرکز فعال واکسیناسیون در شهر قم خبر داد و گفت: پیش‌بینی شده است مراکز فعال واکسیناسیون در استان به ۲۵ مرکز برسد؛ اما مشکل اصل تأمین نیروی انسانی این مراکز است.
محبی با بیان اینکه میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان بین ۵۲ تا ۵۴ درصد است، اظهار کرد: متأسفانه این عدد، اصلاً خوب نیست و مردم توجه داشته باشند که تجمع‌های بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، باعث افزایش تعداد مبتلایان در بین آنها می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار