معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

واکسینه شدن 30.5 درصد جمعیت بالای 18سال آذربایجان‌شرقی

هزار و ۳۵۰ بیمار کرونایی در آذربایجان‌شرقی بستری هستند

تبریز(پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد کمتر از ۵۰ درصد مردم استان از ماسک استفاده می‌کنند و هم‌اکنون یک هزار و ۳۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

کد مطلب: ۱۲۰۷۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
واکسینه شدن 30.5 درصد جمعیت بالای 18سال آذربایجان‌شرقی

عباسعلی درستی گفت: متوسط فوتی روزانه استان در هفته گذشته ۹ نفر بود، اما در ۲ روز گذشته این تعداد تا ۱۷ فوتی نیز افزایش یافته است. روزانه نتیجه بیش از ۹۰۰ آزمایش کرونا مثبت اعلام می‌شود. روند افزایش ابتلا و فوتی کرونا در استان نتیجه حضور در تجمع‌ها و همچنین آیین‌های عروسی، سفرها و میهمانیها است.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ شهرستان این استان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد. ادامه داد: وضعیت ۷ شهرستان استان نارنجی است و هیچ شهرستانی در وضعیت زرد و آبی نیست.هفته گذشته ۱۳ شهرستان و پیش از آن ۱۰ شهرستان آذربایجان‌شرقی در وضعیت قرمز کرونا قرار داشت.

درستی با ابراز تاسف از اینکه استفاده از ماسک در استان به صورت چشمگیر کاهش یافته است، ادامه داد: اکنون کمتر از ۵۰ درصد مردم استان از ماسک استفاده می‌کنند در حالی که طی ۱۰ روز گذشته این میزان ۵۰ تا ۶۰ درصد و در هفته‌های قبل از آن ۷۰ تا ۸۰ درصد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به روند واکسیناسیون اظهار کرد: ۳٠/۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان که حدود ۹۵۲ هزار نفر را شامل می‌شود تاکنون واکسینه شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار