بهره برداری از اولین و بزرگترین واحد تولید بوقلمون در مرند/ بازاریابی مشکل اصلی در تولیدبوقلمون

خبرگزاری پانا:مدیرجهادکشاورزی شهرستان مرندگفت: این واحد تولیدی درمساحت 1500 متر مربع، با ظرفیت نگهداری6000 قطعه به بهره برداری و تولید رسیده و پس از واحد تولید بوقلمون شهرستان میانه، دومین واحد تولید بوقلمون دارای پروانه تولید درسطح استان می باشد.

کد مطلب: ۱۲۰۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، جلال رحیم زاده اظهار داشت: جوجه یکروزه این نژاد درحال حاضر ازطریق خرید از کشورهایی خارجی تامین و هر قطعه در دوره رشد بطور میانگین 40 کیلو دان مصرف کرده ووزن زنده در پایان رشد هرقطعه به بیش از15 کیلوگرم بالغ می شود.

وی افزود: نگهداری و پرورش بوقلمون درمقایسه با مرغ مشکلات کمتری دارد اما مشکل اصلی در تولیدبوقلمون بحث بازاریابی آن است وافزایش آگاهی مردم ازمزایای استفاده بیشتر ازگوشت آن، خواهد توانست زمینه رشد این صنعت را با افزایش درآمد بهره برداران تامین نماید.

مدیر جهادکشاورزی مرند گفت: پروتئین موجود درگوشت بوقلمون در مقایسه با سایر گوشت ها مانند گوساله، گوسفند و مرغ بیشتر بوده وبه دلیل داشتن مقدار زیاد ویتامین گروه ب،فسفر،رویفکلسیم،همجنین فاقد اسید اوریک بوده و نقش بسزایی در تقویت سیستم ایمنی بدن داشته و مصرف آن بخصوص برای کودکان و سالمندان توصیه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار