رضایی: نبرد ایران و سوریه با تروریست‌ها، خدمت به همه مردم جهان بود

اگر داعش و تروریست‌ها دمشق و بغداد را تصرف می‌کردند، فجایع انسانی دردناکی شکل می‌گرفت و خطر بزرگی انسانیت را در بر می‌گرفت

تهران (پانا) - دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با رئیس پارلمان سوریه؛ بر برادری و دوستی ملت‌های ایران و سوریه و کشور‌های همسایه تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۵۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد
رضایی: نبرد ایران و سوریه با تروریست‌ها، خدمت به همه مردم جهان بود

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، محسن رضایی، صبح امروز چهارشنبه در دیدار با حموده صباغ، رئیس پارلمان سوریه و هیات همراه پیرامون مسائل مهم منطقه و گسترش همکاری‌های فی مابین گفت‌وگو کرد.

رضایی در این دیدار با خوش آمدگویی به رئیس مجلس و هیات پارلمانی سوریه گفت: چهل سال است که جمهوری اسلامی ایران و سوریه مانند دو برادر در برابر تجاوزات استعمارگران و ایجاد صلح و امنیت همکاری می‌کنند. در این چهار دهه دستاورد‌های خوبی داشته‌ایم. ما در کنار هم در برابر بدترین تروریست‌ها ایستادیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما در برابر دشمنی مقاومت کردیم که کودکان خردسال را به شهادت می‌رساندند. مشروعیت ما و شما، مشروعیتی انسانی است و همه مردم عالم از همکاری ایران و سوریه در برابر دشمنان بشریت تشکر می‌کنند. همه افراد از هر ملیت از شکست داعش و جبهه النصره خوشحال شدند. این خدمت به همه انسان‌ها بود.

رضایی گفت: دولت ایران و سوریه در نبرد با تروریست‌ها به همه مردم جهان خدمت کردند. اگر داعش و تروریست‌ها دمشق و بغداد را تصرف می‌کردند، فجایع انسانی دردناکی شکل می‌گرفت و خطر بزرگی انسانیت را در بر می‌گرفت. ما برای سربلندی بشریت جنگیدیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما همچنان برای گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی آماده‌ایم. اکنون روابط تجاری دو طرف ضعیف است. دشمنان ما و شما می‌خواهند روابط ما را در همین حدود متوقف کنند و توسعه پیدا نکند.

حموده صباغ نیز در این دیدار با اظهار خوشنودی از سفرش به تهران گفت: رئیس جمهور سوریه به بنده افتخار و ماموریت دادند تا به نمایندگی از مردم و مجلس سوریه، در مراسم تحلیف آیت الله رئیسی شرکت کنم و از دیدار با شما بسیار خوشنودم. بین ما و شما روابط دیرین مستحکم و راهبردی وجود دارد.

وی افزود: روابط بین دو کشور، ارتباط دو ملت است و خون جوانان دو کشور برادر برای دفاع از ملت سوریه علیه نیرو‌های اهریمنی به زمین ریخته است. ما سرنوشت واحدی داریم و در تلاش مشترک هستیم. پیروزی از ماست، زیرا ما در راه حق قدم بر می‌داریم و خدا حامی حق طلبان است.

رئیس پارلمان سوریه همچنین گفت: دشمنان ما، در تلاش برای سلطه بر ملت‌های آزاده هستند. ان شا الله بدخواهان در تلاش‌های خود شکست خواهند خورد. آرزو می‌کنم در دوره جدید، گام‌های موثری برای پیوند بیشتر و گسترش همکاری‌ها برداشته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار