درخواست جهانگیری از دو وزارت‌خانه برای توضیح درباره کرونا و خاموشی‌ها

تهران (پانا) - معاون اول رئیس‌جمهوری از وزارت‌خانه‌های بهداشت و نیرو خواست درباره وضعیت کرونا در سیستان و بلوچستان و ابعاد خاموشی‌های اخیر در کشور و نحوه مدیریت مصرف برق به مردم توضیح دهند.

کد مطلب: ۱۱۹۸۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد
درخواست جهانگیری از دو وزارت‌خانه برای توضیح درباره کرونا و خاموشی‌ها

اسحاق جهانگیری امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به خاموشی‌های اخیر در کشور، اظهار داشت: موضوع برق از موضوعاتی است که به زندگی همه آحاد جامعه ارتباط دارد و مردم نسبت به این مسئله حساس هستند، بنابراین لازم است همه ابعاد خاموشی‌های اخیر در کشور و نحوه مدیریت مصرف برق به صورت کامل به مردم توضیح داده شود.

معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان این که در شرایط کنونی افزایش تولید برق تقریباً غیر ممکن است، افزود: همه نیروگاه‌های کشور با ظرفیت کامل در حال تولید هستند. از سوی دیگر با توجه به پیش‌بینی‌ها درباره میزان نزولات جوی و احتمال کاهش بارندگی‌ها در پاییز سال جاری و وضعیت سدها و نیروگاه‌های برق آبی، باید نسبت به تامین آب شرب مردم با دقت بیشتری برنامه ریزی کرد تا با مشکلی روبرو نشویم.

جهانگیری خاطرنشان کرد: حجم تولید برق مشخص است اما وقتی میزان مصرف افزایش پیدا می‌کند باید تا حد امکان مصرف کاهش یابد تا وزارت نیرو بتواند فاصله بین تولید و مصرف برق را مدیریت کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص عدم پاسخگویی برخی مقامات دولت درباره خاموشی‌های اخیر و همچنین وضعیت شیوع بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: رئیس‌جمهوری درخصوص خاموش‌های اخیر و قطعی برق از محضر ملت شریف ایران عذرخواهی کرده است و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز باید درباره وضعیت کرونا در سیستان و بلوچستان به مردم توضیحات لازم را ارائه کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار