اشتغال‌زایی برای زنان سرپرست خانوار در فروشگاه صنایع‌دستی دست آفرین منطقه ۱۴

تهران(پانا) - اسماعیل مرادی؛ رئیس فروشگاه صنایع دستی دست آفرین معتقد است انجام فعالیت های فروشگاه، به تمامی کارکنان حس خوبی می‌دهد چون برای کسانی صورت می‌گیرد که واقعاً به این خدمت نیاز دارند.

کد مطلب: ۱۱۹۷۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
اشتغال‌زایی برای زنان سرپرست خانوار در فروشگاه صنایع‌دستی دست آفرین منطقه ۱۴

اسماعیل مرادی؛ رئیس فروشگاه صنایع دستی دست آفرین، درباره روند کار در فروشگاه صنایع و حضورش در این فروشگاه گفت: «حدود ۴ سال پیش، به صورت کاملا اتفاقی مدیر فروشگاه به من پیشنهاد کار در این بخش را داد. این فروشگاه صنایع دستی، برای صندوق کارآفرینی امید است. صندوق کارآفرینی امید، با شهرداری قرارداد دارد که مشخص می‌کند شهرداری مکانی برای کار در اختیار ما قرار می‌دهد و بقیه هزینه‌ها با صندوق است. این کار فقط به این منظور بوده که زنان سرزمین ایران که سرپرست خانوار هستند و در سطح استان‌ها، شهرستان‌ها و روستاها و مناطق کارآفرین و تولید کننده هستند و برای دسترسی به بازار فروش تهران دچار مشکل بودند، بتوانند به بازار تهران دسترسی داشته باشند.»

وی در ادامه افزود: « همچنین هیچ هزینه‌ای بابت اجاره مکان و غرفه از این کار آفرینان گرفته نمی‌شود و صرفاً جنبه حمایتی دارد. نکته دیگری که باعث فروش بالای ما شده این است که تولید کننده ها در این فروشگاه اجناس خود را به قیمت تولید، به فروش می رسانند. در واقع واسطه ها را حذف کرده ایم و صندوق کارآفرینی امید هم هیچ گونه سودی از روی این اجناس نمی‌گیرد. در این صورت، هم برای جذب مشتری قیمت های مناسبی داریم و هم بازدهی خوبی برای تولید کنندگان دارد.»

اسماعیل مرادی درباره تولید کنندگانی که با این فروشگاه در ارتباط هستند گفت: «در سطح استان‌ها، شهرستان‌ها، روستاها و مناطق ایران حدود ۳۰۰ تولیدکننده با ما همکاری می کنند.»

او ادامه داد: «یکی از ویژگی‌های فروشگاه صنایع دستی ما این است که تورم روی کالاهای ما تأثیر نمی‌گذارد. کالایی که در سال ۹۶ از تولید کنندگان تحویل گرفته‌ایم، هم‌اکنون در سال ۱۴۰۰ هم به همان قیمت در فروشگاه قرار دارد و این مهم باعث شده که مشتریان زیادی را جذب کنیم.»

اسماعیل مرادی در پایان گفت: «ما تولیدکنندگانی داشتیم که از کارهای کوچک شروع کردند مثل بافتن لیف و بافتنی، اما با گرفتن وام از صندوق ما و مشاوره گرفتن از بخش مشاوره کارآفرینی، دستگاه پرس تهیه کرده‌اند و الان کیف تولید می‌کنند. این کیف ها بسیار طرفدار دارد و در فروشگاه های مختلف توزیع شده است.»

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ مبینا سبزه علی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار