ناصر شهنازی در گفت‌وگو با پانا:

برخوردی که با فرهاد قائمی شد زیبنده والیبال ایران نیست

تهران (پانا) - سرمربی تیم والیبال سایپا با انتقاد از رفتار صورت گرفته با فرهاد قائمی معتقد است فعلا باید فضای تیم ملی والیبال را آرام کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۷۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد
برخوردی که با فرهاد قائمی شد زیبنده والیبال ایران نیست

ناصر شهنازی در گفت‌وگو با پانا، درباره حواشی خط خوردن نام فرهاد قائمی از تیم ملی والیبال گفت: « قبل از اینکه بخواهم به این موضوع بپردازم باید بگویم با تمام مشکلات و حواشی که برای تیم ملی به وجود آمده است و این تیم در لیگ ملت‌ها نتایج خوبی کسب نکرده است. اما الان زمان پرداختن به این حواشی نیست. تیم ملی مسابقات مهمی پیش رو دارد و در المپیک توکیو باید به میدان برود. بنابراین پرداختن به این مسائل وضعیت را بهتر نمی‌کند. ما باید همگی دست به دست هم بدهیم تا والیبال را به ساحل آرامش برسانیم تا تیم بتواند بهترین نمایش را داشته باشد. »
وی ادامه داد: « این کار هم باید از سوی مسئولان فدراسیون و آلکنو انجام بگیرد. متاسفانه آنها با تصمیماتی که گرفتند آرامش تیم ملی را به هم زدند. فرهاد قائمی یکی از بازیکنان شاخص والیبال ایران است او چندین سال در تیم ملی حضور داشته و از مهره های تاثیر گذار بوده است. قبل از برگزاری لیگ ملت‌ها از تیم ملی خداحافظی کرد، بنابراین دلیلی بر اصرار دوباره نبود که به تیم ملی باز گردد. البته من مطمئن هستم که رئیس فدراسیون با هماهنگی آلکنو این کار را انجام داده است. اما باید به سوابق فرهاد قائمی و زحمتی که برای تیم ملی کشیده بود ارزش قائل می‌شدند. »

سرمربی والیبال سایپا تاکید کرد: « او در شرایط بدنی آماده از تیم ملی خداحافظی کرد تا فرصت را به جوان‌تر بدهد. اصراری هم برای بازگشت به تیم ملی نداشت اما از او خواستند که در این مقطع زمانی به تیم ملی کمک کند با توجه به اینکه در لیگ ملت ها تیم در پست دریافت کننده دچار مشکل شده بود، من ارزیابی این بود که الکنو با دعوت بازیکن با تجربه قصد دارد در تفکرات خود بازنگری کند، اما برخوردی که با قائمی صورت گرفت اصلاً زیبنده والیبال ایران نبود. چطور یک بازیکن که به دعوت خود مسئولان به تیم ملی آمده بود بدون حتی یک جلسه تمرینی منظم کنار گذاشته می‌شود. »

شهنازی عنوان کرد: « من نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که به یک‌باره فرهاد قائمی پس از دعوت به تیم ملی کنار گذاشته شد. صحبت‌هایی هم که او پس از این اتفاق مطرح کرد که کاملا احساساتی بوده. محال است که قائمی در شرایط عادی چنین صحبت‌هایی را مطرح کند. او یکی از بازیکنانی است که به لحاظ روحی روانی در تیم ملی همیشه زبانزد بوده است. اما اینکه حالا چه اتفاقی افتاده که چنین فشاری به این بازیکن آمده ما از آن خبر نداریم. »

وی ادامه داد: « صحبت‌های او نشان می دهد که این موضوع برای فرهادقائمی خیلی سنگین تمام شده است. البته چنین صحبت‌هایی از سمت او با توجه به پیشینه و سابقه‌ای که در والیبال ایران دارد و سال‌ها هم در کنار همین بازیکنان به میدان رفته است بسیار بعید بود و به اعتقاد من او اشتباه کرد. البته من کاری به درست و غلط بودن صحبت‌هایشان ندارم، اما اعتقاد دارم که نباید فرهاد قائمی را اینطور کنار می‌گذاشتند. او با درخواست مسئولین در اردوی تیم ملی حاضر شد و بهتر بود که حداقل پس از پایان اردو نام او را خط می زدند نه اینکه حتی یک جلسه تمرینی هم انجام نداده است. »

شهنازی تاکید کرد: « با این حال الان زمان این صحبت‌ها نیست و باید هر چه سریعتر این حواشی جمع شود. الان وقت این نیست که به دنبال حقیقت برویم. تیم ملی نیاز به آرامش دارد و باید در شرایط فعلی آن را فراهم کنیم. اگر فاصله زمانی تا مسابقات المپیک زیاد بود می‌توانستیم در مورد این حواشی، نوع بازی بازیکنان در جام ملت‌ها و برخوردهایی که صورت گرفته صحبت کنیم. اما با توجه به زمان اندکی که پیش روست این کار اصلا به صلاح نیست. »

کارشناس والیبال کشورمان تاکید کرد: » داورزنی به عنوان نفر اول فدراسیون باید این حواشی را مدیریت کند. متاسفانه در مورد موضوع قائمی هم حرف واحدی زده نشده و ما نمی‌توانیم در مورد آن اظهار نظر کنیم. با این حال من اعتقاد دارم که حق با تیم ملی است. ما حریفان سرسختی در میدان المپیک داریم و بیشتر از هر زمان دیگری تیم ملی به آرامش نیاز دارد. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار