وزارت نیرو برق پرمصرف‌ها را قطع کند

تهران (پانا) - رییس کمیسیون انرژی مجلس می‌گوید وزارت نیرو باید نسبت به قطع برق مجموعه‌های پر مصرف اقدام کند و فعالیت مجموعه‌هایی که ضرورت ندارد، در اولویت بعدی مصرف قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۱۹۷۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد
وزارت نیرو برق پرمصرف‌ها را قطع کند

فریدون حسنوند روز دوشنبه با اشاره به قطعی‌های مکرر برق در چند روز اخیر گفت: انتظار این بود که قبل از وقوع اتفاقات اخیر وزارت نیرو به عنوان متولی این موضوع، نسبت به پیش‌بینی و اتخاذ تمهیدات لازم اقدام می‌کرد، به هرحال برخی اتفاقات قابل پیش‌بینی و پیشگیری است.

حسنوند با بیان اینکه از ابتدای سال وزارت نیرو باید نسبت به اورهال(تعمیرات اساسی) نیروگاه‌ها و جلوگیری از استخراج رمزارزها که بعضا غیرقانونی و بعضا با مجوزهای دولت استخراج می‌شوند، اقدام می‌کرد، افزود: علیرغم تاکیدات کمیسیون انرژی مجلس، همچنان شاهد استخراج غیرقانونی رمزارزها هستیم که به صورت غیرقانونی بخشی از برق تولیدی کشور را مصرف می‌کنند که وزارت نیرو و دستگاه‌های ذیربط باید به صورت قانونی با آنها برخورد کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید زمانبندی دقیقی درباره اعلام خاموشی‌ها در مجموعه‌های اداری، صنعتی و مشترکین خانگی، اعلام شود، گفت: قطعا با برنامه‌ریزی‌های دقیق شاهد کاهش خاموشی‌ها خواهیم بود، البته توقع مردم هم این است خاموشی‌ها بر اساس زمان بندی اعلام شده باشد و به طور ناگهانی این اتفاق رخ ندهد.

نماینده اندیمشک در مجلس با اشاره به قطعی آب در برخی مناطق هم گفت: در برخی مناطق آب شرب از چاه‌های عمیق تامین می‌شود که عمدتاً با برق این اقدام صورت می‌گیرد که باید با برنامه‌ریزی‌های لازم مانع از قطعی آب در این مناطق شد.

حسنوند با بیان اینکه وزارت نیرو باید نسبت به واردات برق در مقطعی که احساس می‌شود لازم است اقدام کند و با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشد، افزود: مدیریت گروه‌های پرمصرف باید به‌گونه‌ای باشد که کمترین آثر را در زندگی مردم داشته باشد.

وی اضافه کرد: گویا اراده‌ای برای قطع برق مجموعه‌های پرمصرف وجود ندارد، وزارت نیرو باید نسبت به این کار اقدام کند و ضمنا فعالیت مجموعه‌هایی که ضرورت ندارد می‌تواند در اولویت بعدی مصرف قرار گیرد.

رییس کمیسیون انرژی مجلس درباره اقدامات کمیسیون متبوع خود گفت: در روزهای گذشته اعضای کمیسیون تماس‌هایی با مسئولان وزارت نیرو درباره علت قطعی مکرر برق داشته‌اند.

به گفته حسنوند،‌ نمایندگان در حال حاضر در حوزه های انتخابیه حضور دارند با این حال کمیسیون روز چهارشنبه هفته جاری جلسه فوق‌العاده‌ای با مسئولان وزارت نیرو درباره قطعی مکرر برق خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار